Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  höns o vaktlar  (läst 590 gånger)

Myrka

• -
höns o vaktlar
« skrivet: 05 feb-10 kl 18:54 »

Höns o vaktel
Kan man ha dessa två i samma häng eller måste man ha dom separerat.
Jag har två häng men vill bara veta om de går eller ej.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: höns o vaktlar
« Svar #1 skrivet: 05 feb-10 kl 20:07 »
Går gör det nog, men finns risk att hönsen kan vara elaka mot dem. En av mina vaktlar smet in i en hönsavelsbur idag när jag städade och den gruppen var snälla emot den lilla underliga saken som de nog var i deras ögon som pinnade omkring. :P Däremot har jag varit med om en annan höna en gång som blev skitarg och fick tag i en vaktel och löft, kastade i luften....  :-X

Så ha helst i separata hägn. =) Dessutom, om en vaktel lyckas ta sig ut ur hönsen hönsgård på något sätt så är det nog good bye med den för alltid. De drar åt helsike. Mycket naturliga instinkter och blir lätt förvildade.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Dela detta:

* Inloggade just nu

760 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser