Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Är det värt besväret med ungar?  (läst 1524 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Är det värt besväret med ungar?
« skrivet: 23 jan-10 kl 18:40 »
Jag har eb Bj hona o är delägare i en Bj hane .
Jag har haft en kull för två år sen på den honan o funderar på att ta en kull ungar nu .
Men går dom att sälja?
Vad är era erfarenheter ?
Vad tar ni för ungarna ?
Jag har stamtavla på föräldrarna , en är svart o en vit .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Gille

• -
SV: Är det värt besväret med ungar?
« Svar #1 skrivet: 24 jan-10 kl 12:28 »
Har föräldrarna stamtavla och är utställda, o du är med i KAF, och ifall du har lite ovanlig färg (svart och vit (albino?), så tycker jag absolut du ska ta en kull. Jag tror nämligen att de går att sälja.
Kaninuppfödare och pelargontant.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #2 skrivet: 24 jan-10 kl 17:24 »
 ::)Jag är inte med i KAF men japp pappa isf är albino o mamman är svart o bägge har obesläktad stam.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #3 skrivet: 24 jan-10 kl 18:02 »
::)Jag är inte med i KAF men japp pappa isf är albino o mamman är svart o bägge har obesläktad stam.
synd då kan du inte ta stam om du inte är med i KAF.
ca svart  200-350 och vit 250-500 utan stam.
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #4 skrivet: 25 jan-10 kl 09:36 »
Problemet är bara att den färgkombinationen ger viltgrå ungar och de är den färg som är svårast att få såld.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Gille

• -
« Svar #5 skrivet: 27 jan-10 kl 08:58 »
Beror ju på vad som finns bakom, dvs vad den vita döljer för färger. Ja, viltgrå är troligast men jag vet uppfödare som avlar på både vita och svarta o kanske letar nytt material. Uppger man tydligt vad som ligger bakom i en annons bör de sälja bättre än renavlade viltgrå.
Kaninuppfödare och pelargontant.

Hönsakadurra

• Med djuren i fokus
    • Skåne
    • Fotoalbum
« Svar #6 skrivet: 08 feb-10 kl 16:21 »
Är det ok TS om jag lånar tråden för en fråga om just färg?
I så fall undrar jag vad för färger det kan väntas på mina kommande ungar av Viltfärgad BJ och Svart-vit Tysk Jättescheck?
Vallegården - En liten gård på Österlen, Skåne.
Besök oss live eller på www.vallegården.net
OBS. SÄLJER INGA AVELSÄGG!!!

Attes matte

• Jämtland
« Svar #7 skrivet: 09 feb-10 kl 11:50 »
Är det ok TS om jag lånar tråden för en fråga om just färg?
I så fall undrar jag vad för färger det kan väntas på mina kommande ungar av Viltfärgad BJ och Svart-vit Tysk Jättescheck?

Är det en viltgrå BJ? "Viltfärg" är ett "samlingsnamn" för alla färger med bältesindelade hårstrån och viltzoner som tex chinchilla, viltgrå, viltblå (perle egern), schwartzgrannen (snöhare), rävröd (som nzr) och en hel radda andra färgvariationer.

Vilt är dominant, men det beror mycket på vad den viltgrå döljer för anlag under viltfärgen. Är någon av föräldrarna enfärgade, tex svart? Om den bär på enfärg så kan kombinationen ge viltgrå, viltgrå brokat, svart och svart brokat. Om den inte bär på enfärg, alltså bara har viltgrått bakåt så blir det mest troligt bara viltgrå och viltgrå brokat. För att få enfärgade ungar (tex svarta) så måste båda föräldrarna bära på enfärgs-anlaget.

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Hönsakadurra

• Med djuren i fokus
    • Skåne
    • Fotoalbum
« Svar #8 skrivet: 09 feb-10 kl 16:14 »
Ok, som med alla genetikfrågor så ska det vara invecklat. Hon är vildkaninfärgad men vad hon har bakåt i ledet det vet jag inte. Får helt enkelt vänta och se.
Tack för hjälpen
Vallegården - En liten gård på Österlen, Skåne.
Besök oss live eller på www.vallegården.net
OBS. SÄLJER INGA AVELSÄGG!!!

Attes matte

• Jämtland
« Svar #9 skrivet: 09 feb-10 kl 16:20 »
Ja, lätt är det inte... ;) Blir spännande att se resultatet då! :)

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Dela detta:

* Inloggade just nu

427 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser