Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ruvande Kines  (läst 1789 gånger)

trallallaa

• Gäst
Ruvande Kines
« skrivet: 31 dec-09 kl 08:47 »
Jag är lite smått paff  :o . En kinesisk vaktel ligger och ruvar!! Hon började i söndags, men jag har inte velat tro det. Nu vågar jag inte städa i buren  :-\ , ska bli så kul, om hon håller tiden ut ;D

Lycka

• Ångermanland
SV: Ruvande Kines
« Svar #1 skrivet: 31 dec-09 kl 09:20 »
Min kompis Lena  har haft
både kineser och japaner som ruvat, och fått fram kycklingar.
Hennes Carlifonier har ruvat fram två kullar i år.
Hedemorahöns

Rytterling

• Västergötland
    • Rytterlings hemsida
« Svar #2 skrivet: 31 dec-09 kl 11:18 »
Åhhh så kul för dej! Jag hoppas också på att någon av mina skall vilja ruva i framtiden, det är ju så kul att se de växa upp hos sin mamma.
Jag håller tummarna för dej!

trallallaa

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 31 dec-09 kl 19:04 »
Citera
Åhhh så kul för dej! Jag hoppas också på att någon av mina skall vilja ruva i framtiden, det är ju så kul att se de växa upp hos sin mamma.
Jag håller tummarna för dej!
Tackar  :D Jag hoppas verkligen hon klarar av det. Fast det är kul ändå,bara att veta att de VILL ruva iallafall...

trallallaa

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 07 jan-10 kl 19:27 »
Citera
Jag hoppas verkligen hon klarar av det.
Hon gav upp igår och jag bara måste lysa äggen idag...inte en enda var det något i och då måste jag förstås kolla befruktningen....inte en enda  :o...jag bara måste ha en ny tupp!!
Hönsen kastar ur sig massor av ägg, fasiken då, ska vara själva f-n att man har en tupp som skjuter blanka skott  :(

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #5 skrivet: 07 jan-10 kl 22:37 »
Det är vinter nu och det är inte alls säkert att han ens parar sig med hönorna. Mina värper inte nu och tupparna är inte heller på. men när det blir lite vår brukar det bli fart på både tuppar och ägg.

trallallaa

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 08 jan-10 kl 15:18 »
Citera
Det är vinter nu och det är inte alls säkert att han ens parar sig med hönorna. Mina värper inte nu och tupparna är inte heller på. men när det blir lite vår brukar det bli fart på både tuppar och ägg.
Ja, du har nog rätt, men han är på hönorna morgon och kväll  ::). Jag ska verkligen försöka lugna ner mig, så inte tuppen får prestations ångest istället  ;D

Ebrin

• Araucana älskare
    • Västergötland
    • Ebrins Hemsida
« Svar #7 skrivet: 11 jan-10 kl 12:31 »
Jag är lite smått paff  :o . En kinesisk vaktel ligger och ruvar!! Hon började i söndags, men jag har inte velat tro det. Nu vågar jag inte städa i buren  :-\ , ska bli så kul, om hon håller tiden ut ;D
Jätte kul att hon ruvar och vist kan det finnas tuppar som parar även nu på vintern.
Men ena kines ruvande också, men gick av äggen tre-fyra dagar innan dom skulle kläckas, hon låg på sex ägg alla var befruktade.
Men jag är glad ändå för nu vet jag att hon har instinkten att ruva så då lägger hon sej säkert igen sedan när det blir vår.
Men jag håller tummarna för dej och din vaktel.   

Gullie

• Njut av livet, din familj och dina vänner
« Svar #8 skrivet: 11 jan-10 kl 21:22 »
Va härligt att höra .. jag har en kines som ligger nu på 12 ägg  ;D så skoj att se när alla säjer att det nästan är omöjligt att få dem att ruva ;)

Trist att dina ägg var tomma- jag har inte lyst mina - vågar inte störa..
Jag har för övrigt 2 tuppar över, kläckta i okt 09
/ Gullie
Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. // Nalle Puh

Dela detta:

* Inloggade just nu

463 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser