Njao, du kan ju inte räkna med att du slipper problem med duvor och vaktlar... Djur och problem hör ihop lite ibland.

Om man skaffar sig djur så får man alltid räkna med att de kan bli sjuka eller dö av olika anledningar, eller rymma eller vad sjutton mer som finns.

Fjäderfän hör ju tyvärr också till de känsligare arterna.
Men jag tycker absolut att du ska skaffa japanska vaktlar!!!

Jag har en massa kycklingar där hemma nu (dock dog 3 idag, mamma är barnvakt...Host, hon måste bära på någon förbannelse då alltid något ska dö när hon ska ta hand om något... >_<'').
De bor i ett akvarium och det är så jäkla myyyysigt att sticka ned handen och de som mamma beskrev... Hihi, de far runt som mjuka små fiskar i ett akvarium runt händerna + jättesöta!

Detjag gillar bäst är att sticka ned handen och föra under den under högen på över 20+ kycklingar och sedan lyfta upp en hel näve av mjuka bollar i handen!!! XD Åh! x)
Sedan sprutar de vuxna djuren ut goda små ägg!

Mina har värpt ett ägg var varje dag nu i... Många veckor nonstop. =) Ska lägga in ett gäng i kläckaren på onsdag så jag får ytterligare en hög med småååå söta vaktlar.

... Problemet kommer väll sedan med att det blir en massa tuppar som måste bort... >_<'' Åh, fan... Där är en nackdel att de ska vara så jäkla små och söta som vuxna också... Ursch att ha ihjäl en sådan liten söt varelse... Men känns långt ifrån lättare med en större fågel. Vaktlarna, i alla fall hos mig blir inte lika personliga som t.ex. tamhöns blir. Beror nog på att de är lite mer som vilda djur, vaksamma, står i ett hörn och stressar och klämmer istället för att titta förstående på en när man vill prata och gulla med dem.