Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nu har det kläckts 5 st *Bilder*  (läst 1904 gånger)

trallallaa

• Gäst
Nu har det kläckts 5 st *Bilder*
« skrivet: 20 dec-09 kl 14:58 »
Nu har det kläckts en st Kinesisk vaktel, den är ljus ? Är det den färgen som den kommer att ha, eller är de viltfärgade ljusa i början?
Nu har det blivit tre st, två ljusa och en...lila ::)...
Nu är de 5  ;D ,den lila har blivit viltfärgad ( ? )
« Senast ändrad: 21 dec-09 kl 10:35 av trallallaa »

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Nu har det kläckts en st
« Svar #1 skrivet: 21 dec-09 kl 01:29 »
Grattis!! Vill se bilder!!! :D Viltfärgade är ju randiga som små... Fast det är japaner... Vet inte hur det är hos kineser.  :-[ Men om den är ljusgul så tippar jag på att den blir vit. =)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Rytterling

• Västergötland
    • Rytterlings hemsida
SV: Nu har det kläckts en st
« Svar #2 skrivet: 21 dec-09 kl 09:16 »
Så kul, grattis!! Skall bli kul att se bilder!! En lila...hihi det låter ju otroligt häftigt!

trallallaa

• Gäst
SV: Nu har det kläckts 5 st *Bilder*
« Svar #3 skrivet: 21 dec-09 kl 10:41 »
Roliga små *kryp* det här  :D ganska så flyktbenägna  :o ::) ::), måste nog ha en ny bur, de försöker kräla ur denna  :P
Som ni ser, två ljusa och tre mörka. Jag la i enkronan för storleks jämförelse,de är såååå yttepyttiga  :-*

[/URL][/img]

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #4 skrivet: 21 dec-09 kl 11:14 »
Åh, så gosigosi!!! X3

De där mörka med ränder ser viltfärgade ut och de ljusa vita. =) Ser att de övar på sina rymmarkunskaper redan.  ::) *trycka* Jag skaaa ut genom gallret!
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Datic

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 21 dec-09 kl 16:49 »
vad små! :o och söta!!   :-*

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #6 skrivet: 21 dec-09 kl 23:50 »
De ljusa skulle jag tror blir lavendelfärgade. De brukar ha den färgen då de är små, men det är lite svårt att se på kort. De vita brukar vara mera knalligt gula.

trallallaa

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 22 dec-09 kl 20:37 »
Både vitt och lavendel låter kul, trevligt med lite nya färger...men jag måste nog skaffa en ny tupp för av 24 ägg blev det 5 kycklingar  ::)
Fast jag ger honom nog några chanser till och letar ny tupp till våren/sommaren  :)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #8 skrivet: 22 dec-09 kl 20:54 »
Vadå, var alla de andra äggen tomma?  :o Du kanske kan behålla någon tupp av kycklingarna så länge tills våren?

trallallaa

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 22 dec-09 kl 21:06 »
kommer inte ihåg det exakta antalet just nu, men ja alla var tomma förutom 5 som blev kycklingar och 4 som dog tidigt i äggen.
Jag antog att jag inte kunde lysa äggen, så jag har inte stört dem i onödan, så det kan inte vara jag  ::)
Sedan då vi väntade och väntade så provade jag att lysa äggen och det gick utmärkt. Snacka om paff jag blev då nästan alla var "genomskinliga"  :o .

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #10 skrivet: 22 dec-09 kl 21:07 »
Kanske inte är bästa årstiden för kineser att befrukta ägg? Vad jag har hört ska de ju egentligen mest värpa under våren. Så hönorna kanske värper men tuppen hänger inte riktigt med. :P

trallallaa

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 25 dec-09 kl 12:55 »
Nu har de reducerats till 3 kvar. De andra två blev bara svaga och dog i sömnen. En dog i förrgår och en idag...De andra sprattlar på, otroligt pigga och tycker mig skönja svarta fjädrar på de ljusa vaktlarna...

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #12 skrivet: 25 dec-09 kl 15:30 »
Både vitt och lavendel låter kul, trevligt med lite nya färger...men jag måste nog skaffa en ny tupp för av 24 ägg blev det 5 kycklingar  ::)
Fast jag ger honom nog några chanser till och letar ny tupp till våren/sommaren  :)

Det är ett ganska vanligt och helt normalt resultat av de kinsesiska och särskilt nu när det är vinter och inte direkt avelssäsong. Så nån ny tupp lär inte göra ett bättre jobb. Möjligen kan man dela in dem i mindre grupper om 1+2-3 st för att få ett något högre resultat.

Dela detta:

* Inloggade just nu

474 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser