Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  transport burar ??  (läst 2587 gånger)

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
transport burar ??
« skrivet: 14 dec-09 kl 18:46 »
vad har ni för transportburar ??
jag har tre st av träd som 2 har 3 fack och en har 2 fack.
sen har jag 3 katt burar i plast.
bild på en av de i trä. ( buren är hemma byggd )

ni är välkomna att lägga ut bilder på era burar.
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: transport burar ??
« Svar #1 skrivet: 14 dec-09 kl 18:52 »
Jag använder kattburar! ;D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Dezdemona

• Halland
    • Hispig husägare
« Svar #2 skrivet: 14 dec-09 kl 18:58 »
Såhär flyttade vi ut hönsflocken till stugan i somras

I den främre buren sitter 6 hönor med tupp, i den bakre buren ligger en kycklingmamma med ungar och i den bakersta kartongen ligger två kycklingmammor med ungar. Det är väl ungefär så fancy våra hönor får resa. ;) När de kom av färjan åkte de snurrebåt ut till ön.
ofrivilligt hönslös

Daaniel

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 14 dec-09 kl 19:03 »
typ galler hundburar ;D

Jakobsson

« Svar #4 skrivet: 14 dec-09 kl 19:32 »
Vi använder hemmasnickrdbrar & så transportburar för katter samt kanininneburar.
Funkar kanon!

MVH
Daniel

JBF

• Småland
« Svar #5 skrivet: 14 dec-09 kl 22:33 »
Fin bur Oskar98! Själv använder jag mestadels flyttkartonger. Detta pga att vi har typ 50 stycken såna sen senaste flytten....
Roslagsfår, Ölandshöns, Fjällnära boskap och ett par Shetlandsponnier på gård i inre Småland.

Bergslagsflickan

• -
« Svar #6 skrivet: 15 dec-09 kl 00:20 »
Oj Oscar, vad praktiska och snygga transportburar du har! Bra med lyfthandtag på sidorna och med nätgaller så de kan se ut och få ordentligt med luft. Jag ska genast lägga det på min önskelista inför nästa besök på brädgården eftersom ändå fler reden ska byggas under julen. Jag kommer försöka sno din modell rakt av för den inspirerade mig verkligen. Smart låsfunktion också och att man kan sätta in dem uppifrån. Jag ogillar kattburar av den anledningen eftersom även en katt blir trängd av att puttas in från sidan om den inte är van och trygg i en bur. Jag har ju brahmor så det behövs nog en bur som din att ha i beredskap ifall något händer så de måste förflyttas.

Christine
Har äntligen flyttat ut på landet igen och är i hönstankar igen.

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #7 skrivet: 15 dec-09 kl 07:00 »
Oj Oscar, vad praktiska och snygga transportburar du har! Bra med lyfthandtag på sidorna och med nätgaller så de kan se ut och få ordentligt med luft. Jag ska genast lägga det på min önskelista inför nästa besök på brädgården eftersom ändå fler reden ska byggas under julen. Jag kommer försöka sno din modell rakt av för den inspirerade mig verkligen. Smart låsfunktion också och att man kan sätta in dem uppifrån. Jag ogillar kattburar av den anledningen eftersom även en katt blir trängd av att puttas in från sidan om den inte är van och trygg i en bur. Jag har ju brahmor så det behövs nog en bur som din att ha i beredskap ifall något händer så de måste förflyttas.

Christine
vad roligt.
den är jord på lim, träd, skruvar och nät.
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #8 skrivet: 15 dec-09 kl 09:05 »
Jag använder transportburar i plast för höns och mindre ankor. Är det större ankor eller gäss använder jag mig av gallerburar för hund. Då vet jag att alla får bra med luft och man har även bra koll på dem under färd.

Dela detta:

* Inloggade just nu

543 gäster, 2 användare
Davvan, Tiomilaskogen

* Forum

* Om tidningen Åter

- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser