Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  två vaktel problem  (läst 1590 gånger)

Daaniel

• Gäst
två vaktel problem
« skrivet: 04 nov-09 kl 17:39 »
Problem nr 1

Jag har två stycken vakteltuppar till 4 vaktelhönor ,(vet att det är ett få antal hönor för 2 tuppar,ska skaffa fler sen när jag får pengar till det) ena tuppen är vit på kinderna och den andra tuppen är helt svart med mörkbruna nyanser.
Och den bruna hoppar jämt på den andra tuppen när den ligger och vilar och jagar den runt i buren och biter den och håller på.. Vad kan man göra åt det? dom ha en bur på ca två meter på längen och 1 meter bred. måste jag skaffa nya hönor fort eller i värsta fall sälja en tupp???

problem nr 2
En av mina vaktelhönor är typ utmobbad, hon ligger för sig själv och är mest stilla, och ena tuppen hackar lite på henne.... :(
vad ska jag göra???
det är kinesiska dvärgvaktlar jag har.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: två vaktel problem
« Svar #1 skrivet: 04 nov-09 kl 18:48 »
Du kan inte dela av dem? Sätt en tupp med 2 hönor i en bur och 1 tupp med 2 hönor i den andra?

Sätt isf. den lite mobbade hönan med tuppen som inte hackar på henne... Hon kan inte vara sjuk på något sätt?  :-\ Djur brukar märka av sådant mycket bättre än oss med och då blir det oftast mobba av.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Daaniel

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 04 nov-09 kl 18:55 »
Du kan inte dela av dem? Sätt en tupp med 2 hönor i en bur och 1 tupp med 2 hönor i den andra?

Sätt isf. den lite mobbade hönan med tuppen som inte hackar på henne... Hon kan inte vara sjuk på något sätt?  :-\ Djur brukar märka av sådant mycket bättre än oss med och då blir det oftast mobba av.
vet inte om hon är sjuk, hon är den som är mest kal på ryggen, har tagit upp henne en gång och hon verkar vara okej, hon äter och dricker.....

Båda tupparna hackar på henne, den ena hackar heltin, den andra lite ibland . (när dom stöter på henne i buren)
har en hamsterbur men den är liiten , vill ju helst ha alla vaktlar i samma bur....  men vilken tupp ska jag sälja om nu det är ett måste?? den svart/bruna eller den som ser normal ut?

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #3 skrivet: 05 nov-09 kl 21:55 »
Hon som ligger mest kanske ruvar?

Daaniel

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 06 nov-09 kl 06:00 »
Hon som ligger mest kanske ruvar?
tror jag inte , för hon ruvar inte på några ägg.
hon ligger heltiden långt ifrån värmelampan :/

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
:3
« Svar #5 skrivet: 06 nov-09 kl 07:45 »
Höns kan tomruva = ligger på luft. Borde vaktlar också kunna. Men låter lite mysko. :/
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Dela detta:

* Inloggade just nu

470 gäster, 2 användare
Tli, riktig

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser