Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Raser som flyger bra.  (läst 4254 gånger)

Anna Ho

• Östergötland
SV: Raser som flyger bra.
« Svar #20 skrivet: 07 nov-09 kl 08:55 »
Hamburger dvärg flyger alldeles för bra  >:(
"Lycka är att ha en Heeler i hälarna och en korthårs Collie i knät :-)"

Har mjölkkor, hundar, häst, huskatter och en Maine Coon, marsvin och höns: dv RIR, dv Plymouth Rock och dv Sussex.

Daaniel

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 07 nov-09 kl 09:11 »
alla dvärgraser verkar flyga bra, kanske inte då dv kochin och dv silkes och "stora" dv raserna ;D
« Senast ändrad: 07 nov-09 kl 20:11 av Daaniel »

älglund

• Dv. kockiner, Sussex, Orpington, Vithättor, Silkes
    • Västerbotten
    • www.familjenwiklundagren.se
« Svar #22 skrivet: 07 nov-09 kl 14:54 »
Vithättor flyger tyvärr enormt bra. I alla fall tupparna.
Sambo och  6 barn, 2 hästar,1 hund, 5 katter, 1 kanin, och drygt 100 hönor och tuppar ( dv.kockin, sussex(4 olika färger), orpington, dv.vithättor, dv.silkes, holländsk dvärg, Sabelpoot och ett gäng med blandraser).  www.familjenwiklundagren.se

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #23 skrivet: 07 nov-09 kl 20:06 »
Jag tycker det är otroligt bra att dom kan flyga , då kan dom ta sej undan räven.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Levnadsglad

• Det ordnar sig alltid :-)
    • Ångermanland
    • Livet på landet
« Svar #24 skrivet: 07 nov-09 kl 21:53 »
Tycker också det är en fördel om de kan flyga bra en bit.

Hos mig är det MES:ar....(de får ju så bra startfart med sina lååånga ben ;D)...GES:ar...(korta ben, men de går som trummstickor :)).....min Sabelpoot-tupp...och Paduan-fröknarna.

Min Araucan-höna flyger också förvånansvärt bra med tanke på kropps-konstitutionen ;)
Har äntligen hittat mitt dröm-Torp där jag bor med min dröm-hund och mina dröm-Fjädrar.

Verona Grönjord

• Ångermanland
« Svar #25 skrivet: 12 nov-09 kl 01:48 »
Hej!

Av de raser jag har erfarenhet av flyger Yokohama otvivelaktigt bäst, mest och gärna!!!

(Jämfört med Araucana, Maran, Faveroll, Lohmann, Austal orp, Barnevelder)

Men som ni säger ovan - det är ju såklart så att de lättare raserna flyger bättre än de tyngre.

Hälsningar A
En konstnärlig ungdomlig kvinna , en snäll och trevlig hund och en halvgammal Saab

Cizzi

• Anders, Faverolletupp
« Svar #26 skrivet: 12 nov-09 kl 03:24 »
Tycker också det är en fördel om de kan flyga bra en bit.

Hos mig är det MES:ar....(de får ju så bra startfart med sina lååånga ben ;D)...GES:ar...(korta ben, men de går som trummstickor :)).....min Sabelpoot-tupp...och Paduan-fröknarna.

Min Araucan-höna flyger också förvånansvärt bra med tanke på kropps-konstitutionen ;)
Mina Araucaner flyger också bra ;)
Bor med sambo och son och djuren, två Schäfer damer,två katter mor och son,akvariefiskar och höns, Faverolle,laxfärgade och svarta,Holländska vithättor,svarta,vit,blå och blå/spättad,RIR,Araucana,blandade färger,Marantupp,blå/koppar och blandraser

Daaniel

• Gäst
« Svar #27 skrivet: 12 nov-09 kl 05:49 »
Hej!

Av de raser jag har erfarenhet av flyger Yokohama otvivelaktigt bäst, mest och gärna!!!

(Jämfört med Araucana, Maran, Faveroll, Lohmann, Austal orp, Barnevelder)

Men som ni säger ovan - det är ju såklart så att de lättare raserna flyger bättre än de tyngre.

Hälsningar A
har du Yokohama? ;o

Intricate

« Svar #28 skrivet: 12 nov-09 kl 08:04 »
Queen Silvia vet jag flyger otroligt bra och gärna.
Holländska dvärgarna flyger också väldigt bra.

Min svarthöna flyger väldigt dåligt.

Kålrabbis Mamma

• Värmland
« Svar #29 skrivet: 15 nov-09 kl 11:17 »
Min framlidna Nakenhalsade höna flög som den värsta rovfågel. Gick aldrig att ha henne instängd.
"Alltid något sa kärringen som hitta rävskit i hönshuset"

Dela detta:

* Inloggade just nu

587 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser