Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  allmänna höns ledsen tråden  (läst 234599 gånger)

gernsö

• Skåne
SV: allmänna höns ledsen tråden
« Svar #180 skrivet: 11 apr-10 kl 09:17 »
hoppas hon  dyker upp, jag har själv en paduanhöna som är "gullegris" och som utmanade mitt tålmod i natt, hon  försvann och gick inte in i går kväll och vi letade en timme.... men hitta henne inte. När sambon var ute med hunden tidigt i morse så kom han in och sa att hon satt utanför och "såg dum ut"...... hoppas din oxå dyker upp......
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #181 skrivet: 11 apr-10 kl 09:27 »
Ingen höna i vedboden och jag har gått en runda runt grannhusen och ute på åkrarna igen, även utåt skogen utan spår. :( Ligga och ruva kan man glömma då hon för det första inte ens börjat värpa ännu och för det andra har de inte haft tillfälle att gå ute så mycket ännu så hon skulle kunna ha samlat ihop ägg i något bo.

Hoppet börjar tyna bort... Men har haft en höna (Islandshöna) som levde i skogen i en vecka och klarade sig... Frågan är om denna är lika bra överlevare som den. 
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

gernsö

• Skåne
« Svar #182 skrivet: 11 apr-10 kl 11:30 »
snyfft.....hoppas.....
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #183 skrivet: 11 apr-10 kl 11:55 »
Fortfarande borta... :( Har mina dv kochin på gården och tuppen lockar och pjoltar med hönorna för fullt... Hade hoppats på att hans lockande skulle kanske få fram en liten punkartjej men nä... Hon är nog rävmat. :( Så jäkla synd.  :'( Hon var min enda guldfärgade appenzeller, ser så konstigt och tomt ut nu i appenzellergruppen när inte hon går där.
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #184 skrivet: 11 apr-10 kl 12:23 »
Så himla tråkigt. *tröstar* Men jag håller ändå tummarna att hon dyker upp iaf.
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

älglund

• Dv. kockiner, Sussex, Orpington, Vithättor, Silkes
    • Västerbotten
    • www.familjenwiklundagren.se
« Svar #185 skrivet: 11 apr-10 kl 14:37 »
Jag hade borta 2 hönor i 3 dagar. Helt plöstligt var dom bara utanför stallet som om inget hade hänt. Så hoppet finns fortfarande  :D
Sambo och  6 barn, 2 hästar,1 hund, 5 katter, 1 kanin, och drygt 100 hönor och tuppar ( dv.kockin, sussex(4 olika färger), orpington, dv.vithättor, dv.silkes, holländsk dvärg, Sabelpoot och ett gäng med blandraser).  www.familjenwiklundagren.se

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #186 skrivet: 11 apr-10 kl 14:52 »
Jaaaaaaaa! ;D Emil kom med hönan nu! Hon var hos grannen i deras skjul! De sa att hon hade kommit vandrandes ifrån skogen för ca en timme sedan till deras gård.  :o

Träsktrollet

• -
« Svar #187 skrivet: 11 apr-10 kl 15:15 »
Oj vad skönt att höra  :D Jo de där Guldiga Appenzeller är så stiliga ;D
Har hönsraserna:
Appenzeller Spetshättad, Svarthöns och Isbar/Lohmanblandras.

älglund

• Dv. kockiner, Sussex, Orpington, Vithättor, Silkes
    • Västerbotten
    • www.familjenwiklundagren.se
« Svar #188 skrivet: 11 apr-10 kl 20:44 »
Gratulerar!
Sambo och  6 barn, 2 hästar,1 hund, 5 katter, 1 kanin, och drygt 100 hönor och tuppar ( dv.kockin, sussex(4 olika färger), orpington, dv.vithättor, dv.silkes, holländsk dvärg, Sabelpoot och ett gäng med blandraser).  www.familjenwiklundagren.se

Maddie

• Uppland
« Svar #189 skrivet: 11 apr-10 kl 21:16 »
Duvhöken tog min tupp !   :'(
I dag har de övriga varit instängda. Så blev det ett jäkla liv så jag måste gå och titta om hönorna slogs ! Då satt en stor duvhöks hona i ett träd alldeles bredvid !! hönorna hade trängt in sig alla inne i kyckling buren i hönshuset. Hur ska de någonsin kunna gå ut igen...    :-\   Jag var ju alldeles i närheten, ca  50 meter ifrån och högg ved... >:(

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #190 skrivet: 11 apr-10 kl 21:36 »
Min tyska dvärghöna som försvann för några dagar sen har inte kommit hem :(
säkert rävfan som tagit henne.
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #191 skrivet: 14 apr-10 kl 10:04 »
Hörde ett jäkla liv i buren med blommetupparna vid halv ett i natt. När jag kommer ut så är där en grävling i buren med en död tupp i munnen. Snacka om fräck! Men sambon purrades så nu är grävlingenockså död >:D
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

Träsktrollet

• -
« Svar #192 skrivet: 14 apr-10 kl 12:48 »
Hörde ett jäkla liv i buren med blommetupparna vid halv ett i natt. När jag kommer ut så är där en grävling i buren med en död tupp i munnen. Snacka om fräck! Men sambon purrades så nu är grävlingenockså död >:D

Usch vad hemskt! Hoppas att de andra hönsen mår bra efter besöket  :)
Har hönsraserna:

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #193 skrivet: 14 apr-10 kl 19:58 »
Usch vad hemskt! Hoppas att de andra hönsen mår bra efter besöket  :)

Jadå, de slåss med varandra och lever rövare som de ungtuppar de är ;D
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

Träsktrollet

• -
« Svar #194 skrivet: 14 apr-10 kl 21:31 »
Jadå, de slåss med varandra och lever rövare som de ungtuppar de är ;D

Skönt att höra  ;D
Har hönsraserna:

Gamina

« Svar #195 skrivet: 17 apr-10 kl 14:40 »
Just nu vill jag inte ha höns. Varför ska man behöva nacka sina underbara tuppar? Varför ska det vara så jävligt att favorittuppen visar sig ha en defekt? VARFÖR
Jag saknar dem något så gruvligt. Jag vet att det var det enda rätta men...  :'(
Kommer man verkligen över  det? jag bara gråter och gråter  :'(
RIP
Genbank för Gotlandshöns

Lycka

• Ångermanland
« Svar #196 skrivet: 17 apr-10 kl 14:44 »
Fick ta bort en av mina två ålderhönor idag.
Nästa månad hade jag haft henne i 7 år inte kul.
Hedemorahöns

Therese K

• Skåne
« Svar #197 skrivet: 17 apr-10 kl 15:25 »
Mina höns är lessna på mig.. :-\ dom va lååångt utanför tomtgränsen med kycklingar och allt.. ända uppe vid vägen och ute på åkern så nu får dom va i hönsgården.. dom tycker nog jag är en jävla kärring.. ::) men vad som helst kan ju hända!
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

fredrikvidja

• Södermanland
    • Höns i Vidja
« Svar #198 skrivet: 19 apr-10 kl 21:07 »
Upptäckte att ena kcklingen på ca 6veckor var lite slö idag och låg ner. Hon låg även ner igår men då i solen så vi tänkte inte mer på det men så idag så tog jag in henne och gav henne lite vatten med sockerlösning och multivitamin. Sen fick hon vila inne i en kattbur. Två timmar senare så låg hon död inne i buren.

Vår nya Sebright som hade värpnöd i helgen verkar inte heller var helt ok har sett henne uppburrad men vissa stunder är hon hur glad och äter dock har hon en stor sårskorpa i rumpan. Är väldigt nervös inför nästa ägg.
Dom gör som dom vill och vi mé

Träsktrollet

• -
« Svar #199 skrivet: 20 apr-10 kl 23:46 »
Lyste äggen som ligger i kläckaren nyss... Mille Fleur inte ett liv  :'(
Och samma med mina Svarthöns, det var lite svårt att se men det såg då dött ut  :'(  :-\
Har hönsraserna:

Dela detta:

* Inloggade just nu

610 gäster, 1 användare
Hantverkare92

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser