Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Äta äggen?  (läst 1478 gånger)

berglundskan

• Västmanland
    • thelifeinmöklinta
Äta äggen?
« skrivet: 14 sep-09 kl 14:22 »
Ska hämta en vaktelhöna till våran vakteltupp. Kan jag ta och äta äggen som hönan lägger fast dom kanske är befruktade.
Bor i rött torp med man, 2 barn, 2 katter, 2 kaniner, 2 ankor & 1 get. www.moklintabrollop.blogg.se

fröken_trassel

• Gäst
SV: Äta äggen?
« Svar #1 skrivet: 14 sep-09 kl 14:57 »
öhhh ja.... alla ägg (iaf fågel) går att äta oavsett befruktning el inte... Rätta mig gärna om jag har fel..

/Marie

EvaE

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 14 sep-09 kl 15:00 »
Det e bara att äta på! Smaskiga delikatesser!  ;D

//
Eva

Weasel

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 14 sep-09 kl 15:01 »
De allra flesta som har höns har också en tupp. Befruktade eller inte kvittar. Är ju inget foster så länge de inte ruvas.
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 14 sep-09 kl 21:11 »
Och befruktade ägg ska ha mera näring :)

berglundskan

• Västmanland
    • thelifeinmöklinta
« Svar #5 skrivet: 15 sep-09 kl 06:03 »
 ;)Nu har hönan kommit så nu väntar vi på det första ägget.
Bor i rött torp med man, 2 barn, 2 katter, 2 kaniner, 2 ankor & 1 get. www.moklintabrollop.blogg.se

Eko-Trädgård

• Frukta inte - Ät frukt - Frukt är livet ( Di Leva)
    • Västerbotten
    • eko-trädgård
« Svar #6 skrivet: 15 sep-09 kl 09:00 »
gick det bra att sätta ihop de eller blev det bråk??

jag har en ensam tupp på 10 veckor och 20 ungar på några dagar..  det är tänkt att ska få sig en flock men när ska man sätta ihop de??

det finns även en annan grupp på 4 veckor som ska får sig några av ungarna men när??

tack för hjälpen

jonathan
www.eko-tradgard.se
Ekotradgard@outlook.com
webbshopp www.ekotradgard.tictail.com

Dela detta:

* Inloggade just nu

478 gäster, 2 användare (1 dolda)
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser