Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sätta ut vaktelkycklingar?  (läst 2259 gånger)

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
Sätta ut vaktelkycklingar?
« skrivet: 03 sep-09 kl 18:56 »
Mina vaktelkycklingar är snart 3 veckor gamla och börjat få fjädrar. När kan jag sätta ut dom i uthuset? Nu går dom i hemmabyggda äggkläckaren där det är ca 25 gr varmt. Jag ska sänka temperaturen ytterligare där så de vänjer sej.
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

borka15

SV: Sätta ut vaktelkycklingar?
« Svar #1 skrivet: 04 sep-09 kl 07:26 »
Nettias här på tråden vet, skicka henne ett pm. ;)
Jag satte ut mina mitt i sommaren så det var inga problem. 8)

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #2 skrivet: 04 sep-09 kl 08:07 »
Tack för tipset :D
                                                                                                                         Groucho Marx

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #3 skrivet: 04 sep-09 kl 09:10 »
Jag läste i alla fall en gång att de behöver extra värme tills de har fjädrar på hela kroppen. Men jag har å andra sidan aldrig träffat en vaktelkyckling 8).

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #4 skrivet: 04 sep-09 kl 09:33 »
Då är det väl på tiden att du gör det :-*
                                                                                                                         Groucho Marx

Oskarsgården

• Oskarsgårdens Lantrasfarm
    • Oskarsgården
« Svar #5 skrivet: 04 sep-09 kl 11:42 »
Jag brukar ha dem inne första 3-4 veckorna.. varav de första 2 v med värmelampa sen tar jag bort den och de har inomhustemperatur  18-25grader.
Efter det flyttar de ut till de vuxna i mitt foderrum där temperaturen är mellan 10-15grader året om.
Vi har Australian Sheperd, Golden Retriever, Border Colie. Linderödssvin med Genbank, Gotlandskaniner med Genbank,
Skånska Blommehöns, Japanska vaktlar, Ankor, Gutefår, Shropshire och korsningstackor. Vill ha fjällnära dikor.

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #6 skrivet: 05 sep-09 kl 08:11 »
Jag brukar ha dem inne första 3-4 veckorna.. varav de första 2 v med värmelampa sen tar jag bort den och de har inomhustemperatur  18-25grader.
Efter det flyttar de ut till de vuxna i mitt foderrum där temperaturen är mellan 10-15grader året om.

Ungefär som vi har det då.
Tack för svar, nu behöver jag inte tänka på det mer :D
                                                                                                                         Groucho Marx

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #7 skrivet: 05 sep-09 kl 18:02 »
Då är det väl på tiden att du gör det :-*

Japp!

ivy

• Gotland
« Svar #8 skrivet: 30 mar-11 kl 12:56 »
Behöver inte vaktelkycklingarna värmelampa längre tid än 2-3veckor tills de blivit fullfjädrade? Tycker ännu mina som är 2veckor nu är så små (även om de har mer eller mindre fjädrar nu)  :) Kommer nog vänta minst en vecka till innan de vänjs av med lampan...

Dela detta:

* Inloggade just nu

404 gäster, 1 användare
Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser