Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  De tre musketörerna, Sixten & Skorpan  (läst 15754 gånger)

Annika Johansson

• Östergötland
SV: De tre musketörerna, Sixten & Skorpan
« Svar #100 skrivet: 25 sep-09 kl 23:26 »
Sixten har blivit en riktig snuttare på Skorpan, och hon verkar inte misstycka.. Det smaskas hejvilt och masseras mage.. Risken finns ju att han "suger skador" på henne, så jag har koll.. Bästa kompisar är de iallafall, sån lycka att se så mycket kul de har med varann!

Åsså min lillälskling som dricker vatten.. :-[

Sjaunja

• -
« Svar #101 skrivet: 25 sep-09 kl 23:29 »
Tack! Nu är jag glad igen :-*

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #102 skrivet: 25 sep-09 kl 23:31 »
You happy - me happy  :D

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #103 skrivet: 25 sep-09 kl 23:51 »
Också nöjd :D! Så duktiga de är pojkarna.
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #104 skrivet: 28 sep-09 kl 12:43 »
Tänk att man kan bli glad över att de kan gå på låda.. :-[ Och vi är inte deras mamma... tänk vad glad hon ska va!!  ;D
De knaprar hejvilt på torrfodret, tyckte det var smaskigare än blötmat. Deras goda mor tyckte dock att de skulle få se på verkligheten, så hon gick ut o hämtade en sork.. och som den goda mormor jag är så fick hon givetvis ta in den i huset... :P för utbildning måste ju uppmuntras, och mattan kan jag med gott samvete kasta sen, den har några år på nacken och är fådd.
Jag har spenderat ett antal timmar hos grabbarna nu på förmiddagen, tar igen tid sen arbetshelgen. Jag tror den underbaraste titta-tiden är nu, de är så fulla i bus, och inte 100 på rörelserna, så det är mycket skratt o fniss. De har mycket ljud för sig, allt från små "tryckluftspoffar" som de skräms med, och små kutterljud som de "boostar" sig själva med när de ska göra något småläskigt, som att klättra upp på sängarna/soffan.. Mycket sidogång med ryggen uppskjuten.. såå söta så!!
När de bekantat sig med sorken och "dödat den" visade mamma Vendela hur man gör, höga över-ryggen-kast, men småtrollen hänger inte med med synen, så de tyckte bara att mamma var läskig.. så hon började knapra på den istället. De gick fram o kollade, men än så länge står inte sork på menyn..

Nu måste jag slita mej och få något ordentligt gjort..  ;)

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #105 skrivet: 28 sep-09 kl 13:46 »
Iiiih! Lillrumpa! Fluffkorv!  :-*  :-[

marymae

• Västerbotten
    • Det jag tänker
« Svar #106 skrivet: 28 sep-09 kl 14:02 »
Sixten har blivit en riktig snuttare på Skorpan, och hon verkar inte misstycka.. Det smaskas hejvilt och masseras mage.. Risken finns ju att han "suger skador" på henne, så jag har koll.. Bästa kompisar är de iallafall, sån lycka att se så mycket kul de har med varann!

Åsså min lillälskling som dricker vatten.. :-[

Den där bilden får mig att tänka på kanal 5 dokumentärer typ "Jag ammar min tioåring"...
elliha.blogspot.com

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #107 skrivet: 29 sep-09 kl 00:16 »
Den där bilden får mig att tänka på kanal 5 dokumentärer typ "Jag ammar min tioåring"...
Ja, verkligen, det ser så sjukt ut! Nu har Skorpan faktiskt sagt ifrån, för Sixten blev lite dryg och ihärdig, så det kanske gjorde ont.. Hoppas att han slutat, så har vi inget problem.. men, det var jäkligt gulligt i början, när han bara gjorde lite.. och somnade med ansiktet i magpälsen på henne..  :-[

Fluffkorven ja, lillkrämis har lixom dubbelpäls, det sticker ut lite längre strån, så när han blir tossig ser han ut som en igelkott!  ;D

Här kommer en "gömma-sig-bakom-gardinen-kavalkad"
Varsågoda!

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #108 skrivet: 29 sep-09 kl 00:17 »
några till  :D

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #109 skrivet: 29 sep-09 kl 00:20 »
Det är nåt fluffens på gång därborta vid gardinen.. bäst att gå och undersöka!  ;D

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #110 skrivet: 29 sep-09 kl 00:31 »
Definitivt nåt fluffens på gång!!  ;D ;D  Du ser vad jag menar med igelkott? Och så är hans päls lite sträv, inga problem med tovor i den inte, säkert skitbra i kyla, då kan han "vinklaupp" och få in mer luft i pälsen = varmare!!

Athos är mjuk o lite långhårig, Aramis - korthårig och såå len  :-*

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #111 skrivet: 29 sep-09 kl 00:38 »
Definitivt nåt fluffens på gång!!  ;D ;D  Du ser vad jag menar med igelkott? Och så är hans päls lite sträv, inga problem med tovor i den inte, säkert skitbra i kyla, då kan han "vinklaupp" och få in mer luft i pälsen = varmare!!

Hade jag inte bott så tokfel till för en katt, så hade krämiga fluffkorven varit så paxad som en krämig fluffkorv kan bli. Jag hoppas att det dyker upp en annan fluffkorv i mitt liv i framtiden. (Och jag hoppas att den där framtiden är ganska snar. Jag längtar efter både den och kattfluff.)

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #112 skrivet: 06 okt-09 kl 12:22 »
Jag har haft problem att komma in på denna sidan, fullt i vadetnuva?

Provar nu..

Varg-älva

• Finland
« Svar #113 skrivet: 06 okt-09 kl 12:24 »
Så fina....

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #114 skrivet: 06 okt-09 kl 12:30 »
Haha, det funkar igen!!  :D

Lotta - framtiden med fluffkorvar kommer i sinom tid, känn lugnet! ALLT kommer när det är dags för det.

Såå, lång tid sen sist. Underbaraste tiden är nu ( som alltid i livet tycker jag ) sissungarna är så duktiga på allt, klättra, busa, äta, bajsa.. De har fått sån koll på ögon, kropp och avstånd att de kan lattja med en boll! Duttiga!

I fredags var Shadow förbi för att hämta ull, så sonen och Anneli har beskådat trollen, i helgen har vi haft aktivitet med fårslakt, korv- blodpudding o leverpastejtillverkning ( med blandat resultat ) och Viccan har varit fotoansvarig.. Fler bilder kommer senare!

Sixten fortsätter att imponera med sin färsktköttlängtan, får var oxå smaskens tyckte han!

Sjaunja

• -
« Svar #115 skrivet: 06 okt-09 kl 20:29 »
Så härligt med bilder igen! Nu kan man nästan se de olika personliga dragen. Lilla Röd ser så jädra kaxig ut :)

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #116 skrivet: 06 okt-09 kl 23:39 »
Men.. ser ni inte fluffkorvens stoooora ögon.. 'Snäääälla Lotta, jag kaaan väl få bo hos dej???'  :'(

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #117 skrivet: 07 okt-09 kl 09:55 »
 ;D
Lilla Röd ÄR kaxig! Kommer kavat rusande först av alla, svansen i vädret.. ( jag ser även den dumma baksidan - han är inte rädd - kan vara bra att vara en smula rädd när man är en liten kattunge.. )
Liten Fluffkorv är oxå tuff, men kommer alltsomoftast på att Shit, nu gör jag något farligt igen, och smiter iväg med sänkt rygg o svans..
Lilla Grå är i mina ögon klart "smartast", kollar in läget ordentligt, funderar en stund, och sen - FULLT ÖS! Även duktigast på bita i sorken mamma Vendela kom in med, och duktigast i fotboll..

Ha ha Lotta, det kniper i din villhafluffkorvstarm... Det tyder på god smak. Att du kan vänta tyder på gott förstånd!  ;)

Morgonens bilder. Träskivan som hindrat kattungarna att råka komma för långt bort från tryggheten är numera borttagen. Stora världen är serverad.. Små nyfikna smygande sissungar kan numera ses smyga i tvrummet, och snabbt pila tillbaka in till "sitt" rum när människor o hund nalkas..
Snart är det fullt ös i soffan oxå, men vi njuter av stillheten en stund till.
Att så små varelser kan orsaka så mycket stamp i golvet är otroligt, de hörs ner!!  ;D De är snabba som fasen, galopperar fram i fullt fläng och tvärnitar på en femöring.. Ryggen upp, svansen i vädret.. Det är problem att fota nu, de springer för fort!  ;D

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #118 skrivet: 07 okt-09 kl 15:37 »
Sista bilden är underbar - och lille Aramis har en ljusare pussapåmagenfläck  :-*.
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #119 skrivet: 07 okt-09 kl 19:09 »
Vi kom nyss hem från tårtkalas hos farmor, och möttes av tre troll i trappan.. Modiga små skruttar! Nu har vi utforskat övervåningen, världen ligger för våra fötter, let`s go!

Kameran låg förståss på fel ställe...

Dela detta:

* Inloggade just nu

455 gäster, 1 användare
Ollefund

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser