Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Barn om höns *roligt*  (läst 652 gånger)

Göthes

• Lycko hönsen de bästa är!
Barn om höns *roligt*
« skrivet: 05 aug-09 kl 00:37 »
Ett av mina syskonbarn är väldigt fascinerad av hönsen.
Vi har bla. en höna som går med kycklingar. Om henne sa han:

"Hon är som en dagisfröken"

Igår satte jag boken "hönsraser" i handen på honom, vilket ledde till stor fascination! (  8) Hur man frälser en höns-människa i tidiga år?  ;)

Han hittade en bild på en vit silkeshöna, som är fotad framifrån så kammen ser ju lite lustig ut.
detta fick honom att utbrista:

- Kolla mostern, man ser ju hjärnan på den!

och därefter la han till:

- kan du inte skaffa några såna höns som man ser hjärnan på, det vore ju coolt?

;D

Agnetha
Hönan Manne (en av våra lyckohöns) brukar säga:  "Tittar med ena ögat ... Tittar med andra ögat ... Tittar med Båda Ögonen... Förstår fortfarande ingenting..."

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
SV: Barn om höns *roligt*
« Svar #1 skrivet: 05 aug-09 kl 00:53 »
Om jag får 'hälsa på' i din tråd kan jag berätta om min lillasyster när hon var liten, hon hade ritat en jättefin bild på en kyckling, bara det att den hade tre ben...

"Den har tre ben", påpekade någon, om det var någon av oss andra systrar eller om det till och med var mamma som var så opedagogisk minns jag inte.

"Ja, det fjärde syns inte!" sa ungen då.

Då bodde vi ändå på landet och hade vid något tillfälle till och med ett gäng höns...
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Prosit

• Södermanland
SV: Barn om höns *roligt*
« Svar #2 skrivet: 05 aug-09 kl 19:49 »
 ;D

Min son 11 år, har fått alla kycklingar eftersom jag inte hade tid med dem i våras när de kläcktes. Han fick dem för han tog hand om dem så duktigt: "Mamma, varför tänker du styckmörda mina tuppar om du inte kan sälja dom som slavar?"

Är det sexslavar du menar då? :-X
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

Dela detta:

* Inloggade just nu

602 gäster, 1 användare
Numera

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser