Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Roliga tuppköpare!  (läst 5501 gånger)

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Roliga tuppköpare!
« Svar #40 skrivet: 02 aug-09 kl 02:33 »
Ja, jag slutade att sälja levande djur för länge sedan.   >:(
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Dagg

« Svar #41 skrivet: 02 aug-09 kl 11:06 »
Men vad är det ni protesterar mot? Att köparen vill äta djuret eller hur de vill slakta det?

De flesta människor äter kött (både nya och "gamla" svenskar)- en del köper det i frysdisken på ICA och andra slaktar sina djur hemma på gården. I många länder slaktar man själv sin "mat", precis som man gjorde i Sverige "förr".

Jag äter själv mycket lite kött, men jag försöker att inte fördöma dem som gör det- varken svenskfödda eller andra. Däremot har jag synpunkter på hur man behandlar djuren- både innan och under slakt! Och jag kan förstå att man vill veta vad som ska hända med de djur man säljer och att man är noggrann när man "väljer" sina köpare- oavsett härkomst...

En bekant skriver alltid "Säljes INTE till slakt" i slutet av annonsen. Ingen garanti naturligtvis, men man har då betonat utgångsläget för köp.

//Dagg

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #42 skrivet: 02 aug-09 kl 11:15 »
Jag är framför allt emot folk som ringer och ska använda djuren till något som t.ex. tuppfäktning, skämtpresenter och massa annat vad nu människan kan komma på.  :-X
Sedan är anledningen till att jag sätter ut djuren att de INTE ska bli uppätna och då tycker jag också att det är väldigt dåligt av folk att även fast (om de läser ens) ser de stora feta bokstäverna man skriver "INTE TILL SLAKT, MAT TILL ANDRA DJUR ------- rad med andra grejor så kontaktar de ändå och försöker ljuga till sig ett djur eller två!  >:( Finns annonser där det står att djuren skänks bort och det är okej till att ätas upp ju! Kan de inte kolla runt efter sådana istället (har själv sett flera stycken)?
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Trollmor

• -
« Svar #43 skrivet: 02 aug-09 kl 11:37 »
Det man väl mest protesterar emot är när folk inte är ärliga?

Och så när djuren far illa, eller hur?

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #44 skrivet: 02 aug-09 kl 11:39 »
Jo, som jag skrev med... Folk mailar och ringer och försöker ljuga till sig djur.  :-\ Känns som man inte kan lita på någon längre snart (och då inom andra saker än annonser också).
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Trollmor

• -
« Svar #45 skrivet: 02 aug-09 kl 11:44 »
Ja, och såväl ärliga som oärliga finns inom alla samhällsgrupper och nationaliteter.

Rutan

« Svar #46 skrivet: 03 aug-09 kl 13:06 »
När vi hade ganska många värphöns så var det en väninna till min svärmor som hade några bekanta som hade sitt ursprung i något annat land. Väninnan hade frågat min svärmor om inte vi kunde sälja några "gamla" höns till dem för det fanns tydligen inte att få tag på i affären, där säljs bara kyckling och de ville ha gamla höns till något lång-kok. Nu blev det aldrig att de köpte några hönor från oss, men hade det kommit på tal igen så hade de fått göra det. 

Prosit

• Södermanland
« Svar #47 skrivet: 04 aug-09 kl 18:15 »
Visst! Jag tyckte det hade varit helt ok att köpa tuppen för mat men då ville jag att han skulle nackas här så han slapp stressen av flytt och jag ville veta att han inte skulle fara illa. Tyvärr var det ingen som kunde tala om vad de skulle göra med tuppen så jag fick slakta den själv! God blev han. Man glömmer mellan varven hur gott det är med egenproducerad mat.  :P
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

Intricate

« Svar #48 skrivet: 05 aug-09 kl 19:04 »
Hade annons ute på blocket om kycklingar och fick ett mejlsvar från vad jag antar är en väldigt ung tjej.

heej!jag har bara några frågor.första frågan: hur gammal är en kyckling när man hämtar den.andra frågan: kan man ta hand om en kyckling i typ en vecka. och senlämna tillbaka den till dig. för det är så här att jag skulle jättegärna vilja ha höns men jag kan inte det för att jag bor i lägenhet. menpå sommaren är jag på landet i några veckor sådå skulle jag vilja ta hand om en liten kyckling.

Prosit

• Södermanland
« Svar #49 skrivet: 05 aug-09 kl 19:42 »
 :-* Gulligt! Bra att hon frågar!
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

Dela detta:

* Inloggade just nu

476 gäster, 2 användare (2 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser