Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Utbuktning höger sida av bröstet?  (läst 1000 gånger)

Henbrag

• Västergötland
    • Egypten Sverige
Utbuktning höger sida av bröstet?
« skrivet: 24 jul-09 kl 22:56 »
Hej!

Är ny här och upptäckte idag att en av mina hönor (Dvärg Kochin) har en "utbuktning" på höger sida av bröstet. I övrigt ser hon pigg ut. Har googlat och konsulterat min fågelbok (Uno Plazikowski) men vet inte vad detta kan vara. Tacksam för råd!
20 Skånska Blommehöns / 4 Mignonankor / 1 Cornish Rex, hankastrat, blå tonkanes / 1 Huskatt, hankastrat, tabby / 1 Maine Coon, hankastrat, svartsmoke & vit / 1 Brittiskt Korthår/Europé, hankastrat, svartsilvertabby / 1 KH & 1 LH Chihuahua, tikar, cremefärgade.

Weasel

• Skåne
SV: Utbuktning höger sida av bröstet?
« Svar #1 skrivet: 24 jul-09 kl 23:05 »
Är väl krävan. Ser extra tjock ut när de precis ätit.
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

Henbrag

• Västergötland
    • Egypten Sverige
« Svar #2 skrivet: 24 jul-09 kl 23:11 »
Tack! Jag har inte sett fenomenet förut på varken henne eller de andra hönorna men det är väl bäst att avvakta till morgondagen.
20 Skånska Blommehöns / 4 Mignonankor / 1 Cornish Rex, hankastrat, blå tonkanes / 1 Huskatt, hankastrat, tabby / 1 Maine Coon, hankastrat, svartsmoke & vit / 1 Brittiskt Korthår/Europé, hankastrat, svartsilvertabby / 1 KH & 1 LH Chihuahua, tikar, cremefärgade.

Vimsan

• Sat Nam
    • Jämtland
« Svar #3 skrivet: 24 jul-09 kl 23:41 »
Är väl krävan. Ser extra tjock ut när de precis ätit.

Håller med  :)

Tror du kan vara lugn, mina blir också stora på hö sida när de har ätit.

/Vimsan
Glöm inte vilken skatt en vanlig dag är! Bor med min härliga familj i ett hus med skogstomt vid Storsjön <3

Dela detta:

* Inloggade just nu

399 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser