Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kycklingar som bajsar blod.  (läst 3331 gånger)

gernsö

• Skåne
SV: kycklingar som bajsar blod.
« Svar #20 skrivet: 23 jul-09 kl 22:45 »
ok nu blev jag förvirrad......
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

Levnadsglad

• Det ordnar sig alltid :-)
    • Ångermanland
    • Livet på landet
« Svar #21 skrivet: 23 jul-09 kl 22:47 »
Jag också ??? ???
Har äntligen hittat mitt dröm-Torp där jag bor med min dröm-hund och mina dröm-Fjädrar.

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #22 skrivet: 24 jul-09 kl 01:15 »
Det kanske fanns kvar på lager så det var därför?

Annars är det ju inte utan att man blir lite trött... INGENTING finns för höns, frustrerande är bara förnamnet!
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

linslus

• www.vastrabo.se
    • Småland
    • Västrabo höns & kaniner
« Svar #23 skrivet: 24 jul-09 kl 09:01 »
Det kanske fanns kvar på lager så det var därför?

Annars är det ju inte utan att man blir lite trött... INGENTING finns för höns, frustrerande är bara förnamnet!

Jag har fått fylla i ett formulär från SVA där jag tagit upp alla brister om preparat till hönsfåglar. De vet ju om sina brister men ville veta vad vi hönägare saknar. Jag tog upp om ohyremedel bl.a som inte finns överhuvudtaget på marknaden längre. Där finns ju ett par personer som utbildar sig mer inom hönsfåglar så vi kan bara hoppas på bättring för medel som hjälper våra djur när de blir sjuka.

Ratchaburi

• Södermanland
« Svar #24 skrivet: 24 jul-09 kl 09:16 »
Det var bara att veta att esbetre inte finns längre.
Eftersom det inte får ges till äggläggande hönor heller
så är det väl ngn antibiotika som även vi blir resistenta mot.
Visst är det ett sulfa preparat.

"Vi" blir inte resistenta, det är det ju bakterierna som blir  ;D
My name is not Rihanna....

Dela detta:

* Inloggade just nu

463 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser