Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kala höns, hjälp!!  (läst 1414 gånger)

fao-79

• Lappland
Kala höns, hjälp!!
« skrivet: 16 jul-09 kl 11:48 »
Är det någon som kan hjälpa mig med mitt höns-dilemma?? Det är så att min tupp har 2 favorit-hönor som har blivit helt kala på ryggen (trodde först att de ruggade, men nu har det pågått i flera månader och fjädrarna kommer inte tillbaks). Kan man separera tuppen helt från hönsen ett tag, eller kommer han inte att "acceptera" sina damer när de blir återförenade? Det lär väl inte hjälpa att skaffa fler hönor heller, eftersom han har några som han inte verkar intresserad av i alla fall?
Skulle bli så tacksam för hjälp!!

sallyomolly

• Gäst
SV: Kala höns, hjälp!!
« Svar #1 skrivet: 16 jul-09 kl 13:30 »
sätt hönorna för sig själva ett tag så kanske han börjar intressera sig för några andra el sätt på sadlar på hönorna.

sallyomolly

• Gäst

sallyomolly

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 16 jul-09 kl 13:53 »
ungefär såhär gör jag, mät då hur mycket man har i ´nacken mellan vingarna och hur brett mitt på ryggen, tänk på att sadeln går under vingarna så att den ska täcka ganska mycket .

Känn efter så den inte sitter för hårt, ta matrial som torkar snabbt tex vit dubbel markduk.

fao-79

• Lappland
« Svar #5 skrivet: 19 jul-09 kl 21:55 »
Tack så mycket för hjälpen!!
Du brukar alltså sy dem själv? Har låtit tuppen gå utanför hönsgården att par dagar nu, men det har börjat regna igen :( Så nu får jag prova sadlar.
Tack igen!

Dela detta:

* Inloggade just nu

549 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser