Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  sevärda odlingar i skåne?  (läst 2190 gånger)

tomas-kero

• Norrbotten
sevärda odlingar i skåne?
« skrivet: 06 jul-09 kl 15:13 »
jag  går på Capellagårdens ekologiska trädgårdsutbildning och det är så att  min klass ska göra en studieresa till skåne i september och vi vill gärna ha tips på intressanta besöksmål. Vackra trädgårdar, ekologiska odlingar av grönsaker eller frukt, parker, handelsträdgårdar m.m. det kanske är någon somm vill visa sina egna odlingar eller trädgård?

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
SV: sevärda odlingar i skåne?
« Svar #1 skrivet: 06 jul-09 kl 17:52 »
Mandelmanns trädgårdar kanske: http://www.mandelmann.se/?sida=1

Eller hör med Vitis och Yrian här på forumet om ni får komma till Hannasgården.

Jag har inte varit på något av ställena, men skulle gärna åka dit. :)

Jan lindgren

« Svar #2 skrivet: 06 jul-09 kl 19:49 »
Hej!
Vi har en experiment och demoodling på Denningarums gård. Den är naturligtvis inte "ekologisk" då vi tycker det är omoraliskt. Vi planterar och testar olika ätliga bär och frukter. Vi har 45-50 olika vinbär, drygt 20 olika blåbär, en massa olika honungsbär (blåbärstry), planterade 81 sorters äpplen i höstas och ympade lika många nya i våras osv.
Är ni intresserade av ett besök så kontakta mig med ett PM. Normalt tar vi betalt för guidning men är det en skola så kommer jag gratis. Vanliga besök är alltid gratis.
Det är en kompis som driver gården. Jag har inte plats för allt jag vill odla så jag har den ätbara odlingen där. Jag tror inte han har hunnit uppdatera hemsidan när det gäller växter. Jag har hittills inte haft något besök där besökaren inte hittat nya ätliga frukter och bär.
www.denningarumsgard.nu
MVH
Jan

Jan lindgren

« Svar #3 skrivet: 07 jul-09 kl 13:07 »
Hej!
Titta in på www.stiftelsenholma.org
MVH
Jan

hildegard

• Moderator
    • Östergötland
« Svar #5 skrivet: 20 jul-09 kl 21:34 »
Stenestad park vid Söderåsen. Har en hel del spännande träd, buskar, frukt och bär.

Dela detta:

* Inloggade just nu

400 gäster, 2 användare (1 dolda)
simon.arvestrand

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser