Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Myggproblem  (läst 2769 gånger)

LasseDalom

• -
Myggproblem
« skrivet: 30 jun-09 kl 10:04 »
Kaninen lider ganska mycket av mygg och knott. Någon som har något tips på vad man kan göra?

poze

• Östergötland
SV: Myggproblem
« Svar #1 skrivet: 30 jun-09 kl 16:47 »
ankor vid våtmarken i närheten
Why make it fast when you can make it beautiful ? Jag har alltid rätt, är min provisoriska bedömning tills motsatsen gjorts trolig.

Bergslagsflickan

• -
« Svar #2 skrivet: 11 jul-09 kl 02:27 »
Jag har samma problem just nu. Därför sitter jag och kikar på olika insektsdödare för utomhusbruk. Det finns både portabla campingmodeller och dyrare för uteplatser o dyl. Pris från 300-15 000 kronor. Jag ska maila några företag och se vad man får för besked. Man lider ju själv av myggen med, så om man placerar en mygg och knottdödare i närhet av både uteplats och kaninburar slår man två flugor i en smäll.
Kaninerna har bara varit här en vecka, och de kliar sig, gnuggar sig mot varandra och får hårlösa partier kring nosen, och jag kan inte se dem lida så.
C
Har äntligen flyttat ut på landet igen och är i hönstankar igen.

LasseDalom

• -
« Svar #3 skrivet: 11 jul-09 kl 18:39 »
Vi har flyttat kaninen till ett mer öppet område där det är lite blåsigare i trädgården och på så sätt har det blivit lite bättre. Jag har också hållt efter gräset lite mer, och jag tror det har minskat knottförekomsten. Kaninen mår bättre och har inte kliat sönder sig nåt mera. Berätta gärna om du hittar någon bra knott/mygg-dödare!

Bergslagsflickan

• -
« Svar #4 skrivet: 12 jul-09 kl 14:54 »
Vad fint att kaninen mår bättre. Här har det också varit blåsigt och regnigt så myggen och knotten kommer väl tillbaka med torrare väder och värme. Kaniner är ju så känsliga mot drag och blåst, så jag vill helst ha hagen i lä.
Du kan gå in på webben, www.myggfri.nu, där finns både en massa information och bra produkter!
Christine
Har äntligen flyttat ut på landet igen och är i hönstankar igen.

matterik

• http://kaniner.matterik.com
« Svar #5 skrivet: 15 aug-09 kl 19:13 »
mot myggproblem för kaniner rekommenderar jag varmt produkten fyra ess. Den fungerade bra på min dvärgvädur som hade fått blodiga sår på öronen.

GrävlingsJanne

• Uppland
    • Grävlingsnaturprodukter
« Svar #6 skrivet: 15 aug-09 kl 21:14 »
Nu blev jag nyfiken var köper man den?
http://www.gravlingsnaturprodukter.se
Bor på Gräsö, sysslar med skyddsjakt, skogsröjning, slipning av knivar, saxar, liar m.m. Säljer lädersmorning, salvor, tjärljus och mycket annat spännande.

Attes matte

• Jämtland
« Svar #7 skrivet: 15 aug-09 kl 23:22 »
Brukar finnas på välsorterade djuraffärer. Undrar om den inte finns på Granngården oxå faktiskt...

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Jonaflax

« Svar #8 skrivet: 15 aug-09 kl 23:47 »
Jag har myggnät på burarna. Hjälper inte helt eftersom de också går ut i rasthagar, men de har iallafall möjlighet att söka skydd från myggen.

Har oxå en Skeetervac på tomten. Den fångar mygg, men de tar ju aldrig slut!
Har myggtält runt hammocken oxå, så JAG kan söka skydd...
 ;D

matterik

• http://kaniner.matterik.com
« Svar #9 skrivet: 16 aug-09 kl 05:28 »
Nu blev jag nyfiken var köper man den?

jag köpte den på granngården

GrävlingsJanne

• Uppland
    • Grävlingsnaturprodukter
« Svar #10 skrivet: 16 aug-09 kl 12:18 »
Okej tack. Då ska jag titta nästa gång jag är dit.
http://www.gravlingsnaturprodukter.se
Bor på Gräsö, sysslar med skyddsjakt, skogsröjning, slipning av knivar, saxar, liar m.m. Säljer lädersmorning, salvor, tjärljus och mycket annat spännande.

Dela detta:

* Inloggade just nu

540 gäster, 1 användare
RickardR

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser