Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nätbotten och luftcirkulation  (läst 5473 gånger)

Sten-Åke Lindell

• Gäst
SV: Nätbotten och luftcirkulation
« Svar #20 skrivet: 28 jun-09 kl 13:27 »
Det handlar om att jag varit med om att knäcka en delad sarg (låda) på en kupa vid skattning. Ibland sitter de som f-n och man får sätta upp knät och vrida till.
Då har jag haft isönder en sådan som var i "byggsats" med 4:a sidor. Man kan limma och göra allt möjligt, men jag anser de blir slappa efter ett tag och det känns.
SWI-BO löste detta problem med hel sarg! Ser man till de priser jag fick på pall var det ingen större skillnad.
Men man köper det man tycker om.

Jag såg att någon beskrivit transport som en fördel då man fick in mera på en pall.
Skall meddela att LP tryckte in jäkligt många på en pall genom att trycka dom tvärs i varandra och fick in lika många på en jätte(HÖG)pall. Lastbilschaffisen såg mer än störd ut när han körde in den till mig.
Limma en sådan delad låda bra kanske löser mitt problem, men varför limma.
« Senast ändrad: 28 jun-09 kl 13:35 av Sten-Åke Lindell »

Daniel Pettersson

• Göteborg
« Svar #21 skrivet: 28 jun-09 kl 14:00 »
Den som står som Nackasarg helgjuten är det Swi-Bo eller?
Google wave "daniel.petterssonswe@googlewave.com" wave on me

Sten-Åke Lindell

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 28 jun-09 kl 14:43 »
Vet ej! Den jag sett är i delar. SWI-BO är i alla fall hel, den som jag köpte. Det kanske finns flera typer eller båda varianterna.

Sten-Åke Lindell

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 29 jun-09 kl 12:26 »
Nackakupan Langstroth!

MS Redskapsfabriken st pris 152:- för 3/4 Langtsroth.

LP's tar bara 100:- för en helgjuten låda (per /st).

Båda levererar på pall men jag misstänker vem som kan erbjuda bästa pris redan nu, eller jag vet det ... men offertpriset avgör så klart.
(referens katalogpriser på nätet)

För mig är lådan bokstavligen "helgjuten", det blir kanske några pallar till i höst om inte kronan förstört allt.

Problemet är plastramarna, man kommer inte ner i pris på plastramar.
En offert från Agreb på ca 6.000 st var t o m några tiöringar dyrare än de jag köpt tidigare, nästan löjligt. Då blir det ingen affär!
Är man med i BF får men en liten rabatt, men det är fortfarande fel pris.
Det är bara att hoppas att LP's eller någon tar fram en egen form och kör eget och pressar priset.
Jag har en kontakt som äger några container som går fram & tebax där jag rekar, vi får se var det slutar.

« Senast ändrad: 30 jun-09 kl 08:04 av Sten-Åke Lindell »

Daniel Pettersson

• Göteborg
« Svar #24 skrivet: 29 jun-09 kl 13:24 »
11,88 ink moms är inte så blodigt tycker jag men hittar du nån som kan pressa priset om du beställer en kontainer med massa kanske jag kan köpa in mig på en liten bit :P
Google wave "daniel.petterssonswe@googlewave.com" wave on me

David Nordin

• Halland
    • Blog
« Svar #25 skrivet: 29 jun-09 kl 13:53 »
Sten-Åke: Du har inte hittat någonstans där man tillverkar Dadant-ramar i plast?

Om inte, så jämförelsen 1/1 Langstroth i plast jfr. träram Dadant borde ge med cellyta i plasten?
En kamp från en separation till lycka - http://davidnordin.wordpress.com

Dela detta:

* Inloggade just nu

521 gäster, 1 användare
kretslopp

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser