Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad ger man ankor...  (läst 1104 gånger)

Diana73

• Katt och kaninägare
    • Uppland
Vad ger man ankor...
« skrivet: 10 jun-09 kl 22:07 »
för mat efter startfoder (hönsfoder)?
Dom verkar vara så glupska när dom får något annat än just fodret så jag undrar om dom nu kanske behöver något annat nu.
Någon som vet?

gibbonso

• Västergötland
SV: Vad ger man ankor...
« Svar #1 skrivet: 11 jul-09 kl 12:44 »
mina är nu 2 månader men blanda foder som allfoder eller annat med hälften säd från början gå sen över till enbart säd
Gris- och bibonde

Nina K

• Skåne
SV: Vad ger man ankor...
« Svar #2 skrivet: 11 jul-09 kl 15:40 »
Man ska inte mata ankorna för länge med foder för de kan växa för fort och få problem att gå samt fjädrar som växer fel. Våra får bara start i början sedan får de allfoder när de klarar att få i sig den. Vid sidan av får de fuktad kross (korn + lite vete), fuktad för att minska spill och att det blir lättare för dem att svälja. Gradvis minskar  jag allfoder. När de fått fjäderdräckt så äter de endast fuktad kross. Lite foder i en/två dagar i veckan. Håll koll på dem ifall de skulle behöva kalk.

Dela detta:

* Inloggade just nu

749 gäster, 2 användare (1 dolda)
Vegarissla

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser