Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad är detta för ras?  (läst 1767 gånger)

Anna

• -
Vad är detta för ras?
« skrivet: 10 jun-09 kl 14:13 »
Hej alla kaninmänniskor!
Var på en öppethus-dag på ett ställe i helgen där de bl a hade en kaninutställning. Såg dessa fantastiska kaninungar och deras mamma och tycker de är så otroligt vackra. Dum som jag var så passade jag inte på att ställa nå'n fråga till nå'n av dem som jobbade där. Var inte riktigt mej snälv den dagen. Hur som helst så undrar jag om ni kan berätta vad det är för ras?
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

Akleja86

SV: Vad är detta för ras?
« Svar #1 skrivet: 10 jun-09 kl 17:10 »
kan inte allt för mkt men ser ut som  rasen Tan..
helt underbara...

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #2 skrivet: 10 jun-09 kl 17:13 »
Jo det är Tan kaniner
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Trasselsudden

• Blekinge
« Svar #3 skrivet: 10 jun-09 kl 17:15 »
Tan brun dessutom :)
Jag heter Josefine och läser fjärde året till husdjursagronom på SLU i Uppsala. Har sedan ett antal år tillbaka sysslat med hobbyuppfödning av kaniner för utställning, men pga studierna ligger det nu på hyllan. Är särskilt intresserad av färggenetik på kanin.
Besök gärna http://kaninfarg.se

Anna

• -
« Svar #4 skrivet: 10 jun-09 kl 20:37 »
Ok, tack. Fick med bedömningskortet och där stod det mycke riktigt tan havana, jag förstod aldrig att det var namnet  ::)
Hur är denna ras? Kan inte mycket om kaniner men vill skaffa framöver. Är det en ovanlig ras elelr tror ni de går att få tag på lite överallt? Otroligt vackra iaf!
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #5 skrivet: 10 jun-09 kl 22:32 »
Svarta tan är vanliga och jag har såna ungar nu. Kommer att ha bruna längre fram och ev blåa också.

Lena123

« Svar #6 skrivet: 11 jun-09 kl 08:06 »
Det är mina Tan som ställdes ut på Nordviksskolan i Nora, Västernorrland :)

Jag har både bruna och svarta tan.
Supertrevlig kaninras tycker jag.

Anna

• -
« Svar #7 skrivet: 11 jun-09 kl 14:20 »
Det är alltså dina vackra små kaniner, Lena123! Jag ångrade efteråt att jag inte passade på att fråga lite mer, men var som sagt inte helt frisk och tänkte inte så långt.
Jag har kikat på blocket bara för att få nå'n slags uppfattning om de är vanliga eller inte och där fanns några annonser, men inte jättemånga och inga häromkring. Nu är det inte dags för mej att skaffa några nu, men jag fastnade verkligen för denna ras utseende. Såg bilder på blocket på både svarta och bruna, men jag föredrar de bruna. Kanske för att jag såg dem först, vad vet jag. Nettis har jag ungefär koll på var hon bor, men vart ungefär finns du Lena123?

Lena123

« Svar #8 skrivet: 11 jun-09 kl 21:56 »
 :) Jag finns i Älandsbro som ligger ca 7 km norr om Härnösand.

Viopet

• Västergötland
« Svar #9 skrivet: 09 aug-09 kl 08:25 »
Åhh, de är ju jättesöta! Har också funderat på denna ras. Finns det någon som föder upp Tan (helst brun, men även de andra färgerna) i Västra Götaland?

Elisa

• Västergötland
« Svar #10 skrivet: 14 aug-09 kl 20:36 »
Åhh, de är ju jättesöta! Har också funderat på denna ras. Finns det någon som föder upp Tan (helst brun, men även de andra färgerna) i Västra Götaland?

Hej jag föder upp tan brun och svart bor i Ulricehamn. Har en kull ungar nu som är svarta efter mamma som är blå och pappa som är svart med anlag för brunt. Har även en kull efter brun mamma där finns en svart unge kvar att tinga.
Annika
inga djur för tillfället.

Dela detta:

* Inloggade just nu

578 gäster, 1 användare
Bokohammare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser