Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Att ha kanin  (läst 1177 gånger)

eva f

• Ångermanland
Att ha kanin
« skrivet: 05 jun-09 kl 19:43 »
Kan ni som kan detta med kaniner samanfatta lite omkring att ha dessa djur?
jag Funderar på att skaffa, men vill ha info först.

Weasel

• Skåne
SV: Att ha kanin
« Svar #1 skrivet: 05 jun-09 kl 19:51 »
Börja med att läsa igenom kanintrådarna...
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

eva f

• Ångermanland
« Svar #2 skrivet: 06 jun-09 kl 09:47 »
jo, mycket läsning och letande bara. :-[

Oskarsgården

• Oskarsgårdens Lantrasfarm
    • Oskarsgården
« Svar #3 skrivet: 06 jun-09 kl 10:10 »
Vad ska du ha kaninerna till är väl det viktigaste att veta..

Vi föder upp gotlänningar i genbank för att bevara rasen.. vi säljer även ungar till sällskap och slaktar överflödet..
Jag tycker det är trevliga lättfödda djur som dock växer lite sakta om man jämför med produktionsraserna.. har 16 avelsdjur varav hälften honor och hanar.. Det behöver man ju inte ha om man ska föda upp till sällskap/slakt men jag vill kunna avla med så mycket variation som möjligt och även kunna behålla egenuppfödda avelsdjur..

Enda nackdelen med att hålla kaninerna är väl tidsåtgången.. med utfodring och rengöring..

Du bor nog inte så långt bort från mig så kom och hälsa på så får du veta mer / MVH Ewa
www.oskarsgarden.se
Vi har Australian Sheperd, Golden Retriever, Border Colie. Linderödssvin med Genbank, Gotlandskaniner med Genbank,
Skånska Blommehöns, Japanska vaktlar, Ankor, Gutefår, Shropshire och korsningstackor. Vill ha fjällnära dikor.

eva f

• Ångermanland
« Svar #4 skrivet: 06 jun-09 kl 14:49 »
Jo, tror att jag åkt förbi er ett antal gånger. Jag och killen ska nog åka upp till hans farfar och då kanke vi kan titta in. Om det är okej?

Tänkte nog försöka kolla vad som behövs innan jag skaffar. Vilka regler och vad som är optimalt för denna djursort. Jag menar mat, vatten och tak över huvudet  behöver alla djur som hålls i fångenskap, men därutöver?

Jäntan pratar om att tävla???? I vad tävlar man då? :-[

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
« Svar #5 skrivet: 06 jun-09 kl 15:18 »
Tävling med kaniner;  antingen utställning eller kaninhoppning.

Oskarsgården

• Oskarsgården
« Svar #6 skrivet: 06 jun-09 kl 17:10 »
Ring du innan ni åker så vi är hemma bara :)
Telefonnummer finns på hemsidan..
Vi har Australian Sheperd, Golden Retriever, Border Colie. Linderödssvin med Genbank, Gotlandskaniner med Genbank,
Skånska Blommehöns, Japanska vaktlar, Ankor, Gutefår, Shropshire och korsningstackor. Vill ha fjällnära dikor.

eva f

• Ångermanland
« Svar #7 skrivet: 06 jun-09 kl 18:18 »
Det var visst hoppning hon menar.

Jag hör av mig innan.  ;)Annars brukar era får vara duktiga på välkomnande ;D Kommer din man ihåg en mörkblå volvo som stannade och vände för några veckor sedan? OM det är det stället jag tror. :D

Oskarsgården

• Oskarsgården
« Svar #8 skrivet: 06 jun-09 kl 21:07 »
Gotlänningarna kan säkert lämpa sig till hoppning.. de är ganska lätta och framåt  :)

Rätt ställe och han kommer ihåg er  ;D

eva f

• Ångermanland
« Svar #9 skrivet: 06 jun-09 kl 21:18 »
Va kul! Jag ringer då vi far uppåt. höres

Dela detta:

* Inloggade just nu

544 gäster, 1 användare
Hassebilder se

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser