Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gräsklippning och gräsets växtcykel  (läst 1536 gånger)

Patrik Arlid

• Östergötland
    • Byggnadsvård och hantverk
Gräsklippning och gräsets växtcykel
« skrivet: 25 maj-09 kl 14:55 »
Jag har hört/läst att man kan reglera gräsets tillväxt beroende på var i dess växtcykel man klipper det i.
Dvs om man klipper gräsmattan vid rätt tillfällen behöver man inte klippa den lika ofta.

Jag kommer inte ihåg var jag hörde/läste detta. Därför undrar jag om det är någon annan som känner till detta.
« Senast ändrad: 26 maj-09 kl 08:23 av Patrik Arlid »
Patrik Arlid

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
SV: Gräsklippning och gräsets växtcykel
« Svar #1 skrivet: 26 maj-09 kl 10:24 »
Du menar nog att man klipper enligt såkalendern, så att man inte gynnar bladtillväxten på gräset. Läs mer på http://www.biodynamisk.se/publikationer/sakalendern

Omvänd från rik, anställd, stressad & frustrerad storstadsbo till fattig, lugn & glad egen företagare, tillika självhushållare i glesbygd med fru, katter, odlingar, får, mjölkgetter, kaniner, bin och höns.
Bloggar sen flera år om självhushållning på www.ekoplantan.se

Patrik Arlid

• Östergötland
    • Byggnadsvård och hantverk
SV: Gräsklippning och gräsets växtcykel
« Svar #2 skrivet: 26 maj-09 kl 12:39 »
Tack så mycket!
Jag har precis skickat dem ett mail och frågat om man kan använda deras såkalender för detta ändamål.
Jag återkommer när jag vet mer.
Patrik Arlid

Dela detta:

* Inloggade just nu

565 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser