Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kläckning i maskin ?  (läst 1737 gånger)

Twinkelstar

• -
Kläckning i maskin ?
« skrivet: 06 maj-09 kl 14:45 »
Våra vaktlar e lite hopplösa då d gäller detta med ruvningen mm. Har skrivit det i en annan tråd. Tuppen gör i allafall sitt och jag tror äggen e befruktade (beställt ägglysningslampa). I allafall, om man vill kläcka vaktlar i maskin, vad är d som gäller då? vilken maskin e bäst  osv ? Berätta gärna allt ni vet :D tänkte kanske det vore ett alternatil om dom inte kan lösa d själv ? har ni bilder får ni gärna visa mm...
/Lisa

Looe95

• Småland
    • www.flogmyrafaglar.dinstudio.se
SV: Kläckning i maskin ?
« Svar #1 skrivet: 10 maj-09 kl 14:04 »
Alla äggkläckare funkar bra ;D
Va är det för sorts vaktlar du har?
Om du ska köpa kläckare kolla www.hogbergaab.se  ;D

peppz

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 10 maj-09 kl 22:55 »
Ja eller Bole, Dom tar hem samma maskiner men till bättre priser...
Gjorde iaf när jag köpte min nån gång strax innan att männsikan lärde sig använda elden..
 ;D
Kennel SweetCaileanz

Twinkelstar

• -
« Svar #3 skrivet: 16 maj-09 kl 10:35 »
finns det nån kläckare som ni kan rekommendera ? Jisses, dom va då verklige INTE billiga dessa aparater  :o Jag har kinesiska!
/Lisa

Looe95

• Småland
    • www.flogmyrafaglar.dinstudio.se
« Svar #4 skrivet: 16 maj-09 kl 11:34 »
Hur många ägg har du tänkt att kläcka? 

peppz

• Västergötland
« Svar #5 skrivet: 19 maj-09 kl 09:36 »
till min lilla grupp räcker det oftast med ett par st kycklingar åt gången, så jag lägger ibland några ägg under mina afrikanska skrattduvor, dom ruvar på allt så fort man låter dom...
Något jag började med innan jag köpte kläckare och som jag fortfrarande gör ganska ofta...

Kennel SweetCaileanz

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
H
« Svar #6 skrivet: 19 maj-09 kl 12:30 »
Nej, vad tufft! ;D visste att duvor gärna förökar sig men inte att de var så ruvtokiga att de lägger sig så fort det finns ägg.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Dela detta:

* Inloggade just nu

500 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser