Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skicka vaktelägg  (läst 2381 gånger)

Putte

Skicka vaktelägg
« skrivet: 23 apr-09 kl 23:53 »
Jag undrar hur ni förpackar era ägg när ni skickar dem med posten.
Och om de brukar komma fram hela och bli kycklingar av dem?  :D

Putte

SV: Skicka vaktelägg
« Svar #1 skrivet: 30 apr-09 kl 08:57 »
Behöver inga svar!!! Hittade gamla trådar om det!!!

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #2 skrivet: 06 maj-09 kl 13:16 »
:-Xok... nettis!!! :P

Menar du din lilla låda  ???

Det finns äggkaronger i plast att köpa på tex Högberga. Det finns plats för 12 vaktelägg i dem. De går det bra att skicka i om man lägger dem i en störr kartong sen. Viktigt är att man packar om dem så att de itne kan skvalpa omkring i asken för då kan de lätt krossas ändå. Har skickat såna askar i större kartonger rex av frigolit och det har gått väldigt bra. Fråga Borka 15  8)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #3 skrivet: 12 maj-09 kl 13:03 »
Går det att skicka dem i någon annan typ av förpackning (vanliga hönsägg) också om man packar rätt så de inte flyger runt och blir mos?  ??? Eller bör man beställa hem sådana där plastkartonger?
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

pernilla70

• Bohuslän
    • http://pernillaliljeros.spaces.live.com/
« Svar #4 skrivet: 12 maj-09 kl 13:13 »
Jag har packat i vanlig hönsäggskartong lindat papper runt och tejp. Sen lagt dem i strö och massa strö runt i äggkartongen.

Sedan i en färdig frankerat brev eller en kartong.

Det har funkat bra och blivit kycklingar.
Bor på en gård med sambo och 2 killar. Vi har 3 hästar, Texelfår, 2 labradorer, 6 katter, skånegäss, Kalkoner Pekingankor och en drös med höns.

bea

« Svar #5 skrivet: 13 maj-09 kl 15:43 »
Jag brukar alltid välja att skicka rekomenderat....upplever att det är en annan typ av hantering av de paketen!

Dela detta:

* Inloggade just nu

551 gäster, 1 användare
torpjens

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser