Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tuppen mindre eller bara feta hönor?  (läst 1417 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Tuppen mindre eller bara feta hönor?
« skrivet: 20 apr-09 kl 14:30 »
Hej!

Har lagt märke till att min japanska vakteltupp är mycket mindre än vad hönorna är.
Är detta normalt eller är det hönorna som är feta och tar all mat medan tuppen får resterna?  ???
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Monica H

• Halland
SV: Tuppen mindre eller bara feta hönor?
« Svar #1 skrivet: 20 apr-09 kl 15:30 »
Min tupp är också lite mindre, framförallt smalare än hönorna. Tror det är helt normalt.
Min har sju hönor och det blir ju en del att "göra".
Halland è bäst

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #2 skrivet: 20 apr-09 kl 15:36 »
Tupparna är ofta lite mindre än hönorna. Hönorna blir också ofta lite rudnare och jag tycker ibland att jag kan "känna" på dem om det är en höna eller tupp bara på att ta upp dem och känna vikten.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #3 skrivet: 20 apr-09 kl 15:40 »
Men dåså, då behöver jag inte minska på maten åt dem (började tro att hönorna började bli feta, men de är altlså helt normalt att de är lite runda medan tupparna är smalare i kroppen).  ;D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #4 skrivet: 20 apr-09 kl 15:59 »
Men dåså, då behöver jag inte minska på maten åt dem (började tro att hönorna började bli feta, men de är altlså helt normalt att de är lite runda medan tupparna är smalare i kroppen).  ;D

Jepp  :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

524 gäster, 2 användare (1 dolda)
kronblom

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser