Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nässlebröd?  (läst 1791 gånger)

Therese K

• Skåne
Nässlebröd?
« skrivet: 18 apr-09 kl 12:04 »
Hej!

Jag har gjort nässelsoppa idag och jag efterlyser ett bröd recept där man kan använda avkoket eller rester från soppan som degspad till brödet. Någon som vet eller är det bara till att testa sig fram??
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Xanna

• ingenting är omöjligt!
    • Skåne
SV: Nässlebröd?
« Svar #1 skrivet: 18 apr-09 kl 12:24 »
Vätskan i bröd brukar man kunna byta lite hur som helst. Det samma med några delar mjöl.
Så jag hade bara använt nässelsoppan istället vattnet eller mjölken i det receptet jag ville följa.

Therese K

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 18 apr-09 kl 12:29 »
Ok, men jag har inget recept heller.. :-[ kan man ta vilket som?
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Xanna

• ingenting är omöjligt!
    • Skåne
« Svar #3 skrivet: 18 apr-09 kl 22:38 »
Ja om du inte har något bröd som du brukar baka, så är det bara att öppna upp receptboken och prova något som du tycker verkar roligt.
Sedan byter du ut vätskan i receptet mot din soppa. Kanske all vätska, kanske bara en del. Jag brukar själv byta ut vattnet mot kallt te och sockret mot hemmagjord sylt. Kryddorna kan man byta med vad man har hemma, citron, färska örter eller annat som man tror skulle smaka gott.

Experimenterar mest hejvilt med vad jag har hemma.
Hitentills har jag inte råkat ut för något som inte fungerat.

Lycka till och ha så kul!  ;D

Therese K

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 19 apr-09 kl 10:09 »
japp! det gjorde jag och det blev hur bra som helst! ;D

Xanna

• ingenting är omöjligt!
    • Skåne
« Svar #5 skrivet: 19 apr-09 kl 20:59 »
Så bra!  :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

577 gäster, 1 användare
Hans Hultén

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser