Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  magra tackor  (läst 5472 gånger)

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: magra tackor
« Svar #20 skrivet: 26 apr-09 kl 08:23 »
Om jag jämför med mina värmlänningar så är mina rentav knotiga då. De har defenetivt inte sådana fotbollsrumpor som fåren på bilden  :-[
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Torsabjörke

« Svar #21 skrivet: 26 apr-09 kl 11:00 »
 :)Skönt att höra! Då behöver jag inte oroa mig! Tack alla glada får ägare!!!
4 barnsfamilj, arbetande drömmare med, värmlandsfår, blommehöns, myskankor, linderödare, katt.

Ronny

• Skåne
« Svar #22 skrivet: 26 apr-09 kl 11:32 »
Bilden gör verkligen ont i ett gammalt lantrashjärta! Men, det är bara att konstatera i-landsproblemet; att det i dag är betydligt fler som utsätter sina får för djurplågeri genom överutfodring än genom underutfodring.
Håller lantraser för bevarande och det egna hushållet.

Birgit

« Svar #23 skrivet: 26 apr-09 kl 20:19 »
Instämmer Ronny!
Lantraser ska inte se ut som värsta köttrasen. Då kan man väl lika gärna skaffa texel eller dylikt?

Weasel

• Skåne
« Svar #24 skrivet: 26 apr-09 kl 20:25 »
Bilden gör verkligen ont i ett gammalt lantrashjärta! Men, det är bara att konstatera i-landsproblemet; att det i dag är betydligt fler som utsätter sina får för djurplågeri genom överutfodring än genom underutfodring.

Djurplågeri?! Tycker de där fåren på bilden ser alldeles utmärkt välmående och glada ut!
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

Birgit

« Svar #25 skrivet: 27 apr-09 kl 11:20 »
Nej, för att vara en lantras ser de väldigt övergödda ut, speciellt den vänstra. Det är inget normalt utseende, speciellt inte på våren.
På hösten kan de däremot se välgödda ut, men då är det ju tänkt att de ska leva på på fettreserverna också!

Samma företeelse ser man så ofta på hästar och hundar också. Kan man skönja ryggraden är de "för" magra. Vi matar ihjäl våra djur (ger dem ohälsa).

Dela detta:

* Inloggade just nu

588 gäster, 1 användare
Karlsdotter

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser