Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Harjag misslyckats me något?  (läst 1586 gånger)

ela84

Harjag misslyckats me något?
« skrivet: 08 apr-09 kl 11:12 »
Mina 3 vaktlar har börjat att roa sig med att flyga rakt upp i glasskivan.
Dom bor i ett relativt stort territorium men mycket att göra i  mossa med frön jag sprider ut i, sandbad å 2 mindre rötter i.
Byter ut innehållet lite då å då för att de ska nya godsaker att mysa å ata av.
Men varför står dom och laddar för att flyga rätt upp i taket med en väldans fart?
Dar dyslexi
Fånga dagen med ett leende

Nettis

• Smörblommans Siv
SV: Harjag misslyckats me något?
« Svar #1 skrivet: 08 apr-09 kl 16:04 »
Vaktlar flyr från faror genom att trycka sig rakt uppåt i en väldig fart. Så det är deras sätt att rädda sig från rovdjur.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #2 skrivet: 08 apr-09 kl 19:20 »
Flyger de bara rakt upp när någon kommer eller gör de så ändå fast de är ifred?  ???
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #3 skrivet: 08 apr-09 kl 19:48 »
Alla gör det inte men om de ser att de kan ta sig ut den vägen så gör de de. Mina undjur har pippi på att göra så. Men det blir bättre om man har en skiva eller ett nät över så de ser att det är nåt där. Mina vuxna brukar inte göra det om de inte är uppväxta så att de har kunnat hoppa så.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #4 skrivet: 08 apr-09 kl 20:12 »
Hehe, okej.  ;D

Mina brukar inte fladdra omkring i alla fall.
En höna är väldigt tam, tuppen lägger sig ofta och trycker som att den är beredd att studsa rakt upp men gör det aldrig.
Den tredje springer antingen fram till en, lägger sig också och trycker som tuppen ibland eller om hon är hungrig så biter hon en i tårna och händerna.  ::)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Skytten

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 08 apr-09 kl 20:17 »
Antingen ska man ha väldigt lågt till tak, så vaktlarna ser och /eller inte får så hög fart, eller får man ha ett mjukt tak, definitivt inte ett nät som kan skada dem.  Det räcker att någon tänder ljuset för att de ska fara rakt upp.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Suss i Sannum

• Västergötland
    • Sannum
« Svar #6 skrivet: 08 apr-09 kl 20:38 »
Hur lågt är väldigt lågt i tak?
Här finns en hoper höns i olika raser och japanska/jumbo vaktlar. Titta gärna in på hemsidan och bloggen. Där finns bilder på fjädrarna och lite annat.
www.sannum.eu
http://blogg.sannum.eu

Skytten

• Skåne
« Svar #7 skrivet: 08 apr-09 kl 20:41 »
Det kan ha så lite som 0,6 meter.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

peppz

• Västergötland
« Svar #8 skrivet: 08 apr-09 kl 21:15 »
bara en glasskiva är dumt, den har dom svårt att se, eller iaf "förstå"

jag använder (och rekomenderar) "mjuka" tak, en trä- eller glas-skiva med lite skumplast häftad/limmad på undersidan så dom inte knäcker nacken om don skjuter iväg...
Förut spände jag en mjukt plastnät över dom, modell "myggfönsternät" och det var kanske till och med ännu bättre...
Kennel SweetCaileanz

Dela detta:

* Inloggade just nu

505 gäster, 1 användare
TuyetCody

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser