Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  slickande katt..  (läst 8682 gånger)

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
SV: slickande katt..
« Svar #20 skrivet: 20 jun-09 kl 22:56 »
Fast katter kan vä inte känna söt smak, är rätt säker på att vi fick lära oss det när vi läste fodervetenskap  ???

Hmm, ja det brukar stå så i kattböcker men det verkar som om ingen har talat om det för katterna själva.
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #21 skrivet: 21 jun-09 kl 07:15 »
Fast katter kan vä inte känna söt smak, är rätt säker på att vi fick lära oss det när vi läste fodervetenskap  ???
Tja, uteslutningsmetoden säger mig att de i så fall har fel eftersom även barn är förtjusta i att slicka på lim. Barns smaklökar liknar inte heller de vuxnas lika lite som kattens liknar människans så kanske uppfattar de saker "sött" som vi vuxna människor skulle uppfatta som äckligt/obehagligt. Det är ju svårt att fråga katten hur den uppfattar smaken.  :)

Hmm, ja det brukar stå så i kattböcker men det verkar som om ingen har talat om det för katterna själva.

;)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

dodder

• Västergötland
« Svar #22 skrivet: 02 maj-10 kl 23:48 »
katter som slickar på huden tex efter insmorning av kräm mm. gör det för att markera revir, att sätta sin doft tillbaka
bor med 2 barn och underbar man i hus från -24, odlingar, växthus, höns,vaktlar, angorakaniner och annat smått å gott....

Dela detta:

* Inloggade just nu

499 gäster, 3 användare
Numera, Jon.b, Ollefund

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser