rasregister -vad gäller??

Startat av Levis.krok, 25 Feb-09 kl 17:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Levis.krok

på förra årets stämma med alla stormiga diskussioner fick jag inte tillfälle (plus att jag glömde lite) att prata om nått rasregister
ska ta upp det nu i april hade jag tänkt

Ronny

Nu menade jag inte ett rasregister, utan ett forum för alla som är intresserade av rashöns och dess avel. Men, visst vore det säkert också bra med ett rikstäckande rasregister.
Håller lantraser för bevarande och det egna hushållet.

Minnas

Ett rasregister skall komma i SRF´s tidskrift så har jag hört i alla fall så att lokal klubbarna skall höra efter vilka av medlemmarna som vill vara med i detta register. Forum har jag ingen aning om. Är vi inte välkomna här då ? Det är väl många som har rashöns för gott kött och goda ägg som också är bra fodersökare.

linslus

Citat från: Minnas skrivet 07 Feb-10 kl 20:02
Ett rasregister skall komma i SRF´s tidskrift så har jag hört i alla fall så att lokal klubbarna skall höra efter vilka av medlemmarna som vill vara med i detta register. Forum har jag ingen aning om. Är vi inte välkomna här då ? Det är väl många som har rashöns för gott kött och goda ägg som också är bra fodersökare.

Jag hoppas de inte glömmer bort enskilda medlemmar som inte tillhör någon lokalklubb.  Det är rätt många det.  :)

Minnas

Jo det ska dom väl tänka på det ska väl vara rättvist. Det är ju en del som bara är medlem i SRF undrar om dom tänkt på det ?? Det ska vara ungefär som dom har i kanin avelsförbundet sa dom.

linslus

Citat från: Minnas skrivet 07 Feb-10 kl 21:13
Jo det ska dom väl tänka på det ska väl vara rättvist. Det är ju en del som bara är medlem i SRF undrar om dom tänkt på det ?? Det ska vara ungefär som dom har i kanin avelsförbundet sa dom.

Jaha, då kommer det med i tidskriften så det blir ett formulär man fyller i. Då missas ju ingen.  :D

Minnas

Ja så hoppas jag dom tänkt, hur ska det annars funka. :)

linslus

Citat från: Levis.krok skrivet 05 Feb-10 kl 23:33
på förra årets stämma med alla stormiga diskussioner fick jag inte tillfälle (plus att jag glömde lite) att prata om nått rasregister
ska ta upp det nu i april hade jag tänkt

Ska försöka hjälpa dig komma ihåg det. Ska åka upp i år och höra vad som händer i föreningen.  ::)

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

241 Gäster, 0 användare