Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mini-Lisa har blivit vuxen!  (läst 646 gånger)

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
Mini-Lisa har blivit vuxen!
« skrivet: 20 jan-09 kl 21:32 »
Min minsta unghöna har blivit vuxen!  ;D Två ägg har levererats, 31 och 36 gram, nästan lite päronformade! Mäkta stolt är man  ;)
Misstänkte att det började bli dags, för Stor-Tuppen har fått hoppa på henne  ::) och en morgon kom hon inte ut med de andra. När jag kikade in i hönshuset, kikade hon frågande ut ur redet  :-[ Mycket riktigt, efter en stund utbröt det bekanta "ägg-har-kommit-kacklandet" i hela flocken!

På bilden, Mini-Lisa med syrran Svart-Vita i bakgrunden

Behöver jag säga att Mini-Lisa har stigit i rang? Tuppen är sååå förtjust i henne, fjantar, visar henne redet och tuppar sig  ;D
Hennes jämnåriga, men lite större syrra, Svart-Vita, avvaktar tydligen med sin premiär. Hon är lite grabbig i sättet, muckar lite gräl med sin brorsa ibland...  :-[

Aja, var bara tvungen att skriva av mig!

Johanna - mycket stolt hönsmor  ;D

Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

amason

• Värmland
SV: Mini-Lisa har blivit vuxen!
« Svar #1 skrivet: 21 jan-09 kl 19:35 »
man blir så lycklig av höns! :)
Alla borde läsa om "atomteorin" i Flann O'Briens bok Den Tredje Polisen ;)

dalslandsmamman

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 21 jan-09 kl 19:44 »
Vilken sötis!!!

Cecilia i Hillsjöstrand

• Ett trädgårdsland... i Hillsjöstrand!
    • Gästrikland
    • Ett trädgårdsland i Hillsjöstrand
« Svar #3 skrivet: 21 jan-09 kl 19:59 »
Jättetjusig fröken!

Dezdemona

• Halland
    • Hispig husägare
« Svar #4 skrivet: 21 jan-09 kl 20:55 »
Ja! hon är hur söt som helst! Grattis till ägget :D
ofrivilligt hönslös

Dela detta:

* Inloggade just nu

450 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser