Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  FOTON och LÄNKAR sökes!!  (läst 1462 gånger)

Cecilia i Hillsjöstrand

• Ett trädgårdsland... i Hillsjöstrand!
    • Gästrikland
    • Ett trädgårdsland i Hillsjöstrand
FOTON och LÄNKAR sökes!!
« skrivet: 16 jan-09 kl 21:35 »
Hej Alternativ-folket!
Jag håller på med en webbsida om olika hönsraser, där jag kommer presentera fakta om raserna, foton och länkar till hemsidor där raserna presenteras. Jag är dock i stort behov av både bilder och länkar, eftersom jag själv inte har alla raser...

Har du rasrena höns, om det så är de icke godkända Isbarhönsen eller höns av lantras? Vill du ha med din hemsida som länk, och kan du tänka dig att låna ut foton till mig? Skriv då i denna tråd!! Ditt namn kommer stå som fotograf och länk till din hemsida kommer finnas med.

Om det är någon som vill hjälpa till att underhålla sidan, lägga till nya rassidor och uppdatera de gamla, hojta till i tråden eller via PM :)

Bloggen (som är under konstruktion!!) finns på http://honsraser.blogspot.com/
« Senast ändrad: 16 jan-09 kl 21:43 av CeciliaW »

Hönsakadurra

• Med djuren i fokus
    • Skåne
    • Fotoalbum
SV: FOTON och LÄNKAR sökes!!
« Svar #1 skrivet: 18 jan-09 kl 21:27 »
Om du kan hitta någon bild som du vill ha så får du gärna. Har ett album på www.dobbermorsa.pixbox.se som heter höns och gäss, du får gärna kolla. Uppdaterar med bilder när jag fotat, vilket sker med jämna mellanrum.
Vallegården - En liten gård på Österlen, Skåne.
Besök oss live eller på www.vallegården.net
OBS. SÄLJER INGA AVELSÄGG!!!

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #2 skrivet: 19 jan-09 kl 08:08 »
Hej!

Bra initiativ!
Det här låter som nåt för mig! Tror mina svarthöns är de mest plåtade genom tiderna ;)
Håller på och bygger om hela min webplats, du får gärna länka till min hönssida om du vill.
Jag kan även tillhandahålla foto på bohusdals svarthöns!

Mvh
Johanna
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

Bovanägare

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 19 jan-09 kl 12:44 »
Du får gärna låna bilder av mig men de jag har är ju hybridhöns och de kanske inte platsar där.

Storky1

• Ångermanland
    • Marias djur
« Svar #4 skrivet: 19 jan-09 kl 13:48 »
Alltid kul med sidor som underlättar för folk att hitta och kunna jämföra raser när man ska välja inriktning. Hakar gärna på. Mina bilder är kanske inte bäst i världen men finns det något du vill använda så varsågod. Jag har Hedemora och Öländs dvärg, genbank på båda.
Tjej med genbank för Hedemora- och Öländska dvärghöns, samt Gotlands- och Mellerudskaniner.

Göthes

• Lycko hönsen de bästa är!
« Svar #5 skrivet: 19 jan-09 kl 15:28 »
jaa! vilket bra initiativ!! :D
bra jobbat!
Tyvärr har jag ingen bra bild att låna ut. Mina flickor (och pojken) blir så till sig när mat-tanten (jag) kommer att de inte har tid att sitta stilla.

Agnetha
Hönan Manne (en av våra lyckohöns) brukar säga:  "Tittar med ena ögat ... Tittar med andra ögat ... Tittar med Båda Ögonen... Förstår fortfarande ingenting..."

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #6 skrivet: 19 jan-09 kl 17:08 »
Mina flickor (och pojken) blir så till sig när mat-tanten (jag) kommer att de inte har tid att sitta stilla.
Agnetha

Mina är präglade på kameran.....nu har de till och med vant sig vid långa objektivet!  ;D

/ Johanna
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

Bergslagsflickan

• -
« Svar #7 skrivet: 19 jan-09 kl 17:13 »
Jag kan bidra med massor av bra brahmabilder på höns och tupp, samt videoklipp om det är av intresse. Längre fram om jag får med mig kameran hem till andras hönshus kan jag säkert fylla på med fler raser. Har digital systemkamera som ger bra bilder av sig självt! :)

Christine
Har äntligen flyttat ut på landet igen och är i hönstankar igen.

Attes matte

• Jämtland
« Svar #8 skrivet: 19 jan-09 kl 17:18 »
Vilken superbra sida! Jättekul för en novis som en annan att kolla och jämföra utseende, vikt och äggfärg och sånt! Kanonbra!  :-*

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Cecilia i Hillsjöstrand

• Gästrikland
« Svar #9 skrivet: 19 jan-09 kl 17:27 »
TACK alla för ert stöd!! Det är himla kul att pyssla med rasbloggen, även om den inte är klar på långa vägar... och ALLT material är välkommet! Ös bara in det till min mail, så plockar jag ut det som passar!! *bamsekram till alla som hjälper till*

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #10 skrivet: 19 jan-09 kl 22:16 »
Jag tänkte på en sak. Du kan inte ha en liten avdelning för hybridhöns, typ Lohman, Derco Isa brun och alla de där. Många har dem och kan tycka att det vore roligt att läsa något om dem också.

När jag fick mina visste jag inte ens vilken sort det var, det fick jag reda på här... då hade det varit roligt att hitta något om dem och kunna läsa lite om dem.

Jag tycker det är lite synd att dessa hönor aldrig ritkigt 'räknas med' bland andra hönor, det brukar bara räknas upp rashönsen och lantraserna. Och ändå är vi många, även här på alternativ som har ett gäng värphybrider också!
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Cecilia i Hillsjöstrand

• Gästrikland
« Svar #11 skrivet: 20 jan-09 kl 09:49 »
Jag tänkte på en sak. Du kan inte ha en liten avdelning för hybridhöns, typ Lohman, Derco Isa brun och alla de där. Många har dem och kan tycka att det vore roligt att läsa något om dem också.
SJÄLVKLART kommer jag lägga in de olika värphybriderna också!! Jag tänker inte begränsa mig till de raserna som är "godkända", exempelvis blandar jag ju lanthöns med rashöns och har med Silveruddsraserna också ;) Bara någon skänker mig lite bilder och information (har fått på vit bovan, tex!), så kommer det upp... alla typer av höns är välkomna! :)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #12 skrivet: 21 jan-09 kl 00:21 »
Wall-e och M-O, om dem kunde vara något.  ??? (Svart dv kochin)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Dela detta:

* Inloggade just nu

541 gäster, 2 användare (1 dolda)
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser