Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  redskap  (läst 1300 gånger)

volvo bm 430

redskap
« skrivet: 28 dec-08 kl 13:17 »
HALLÅ!!!

Överallt i uthusen så står det ju masser med gamla slåtteragregatt,hövändare,gödselspridare med mera. Så jag undrar det verkar ju finnas folk som vill ha i ordninggjorda hästredskap, så skulle det inte kunna vara möjligt att renovera upp gamla hästredskap och kunna sälja dom för en rimlig peng. Eller är svårrenoverat och svårsålt?

bondelinda

• Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
SV: redskap
« Svar #1 skrivet: 28 dec-08 kl 15:44 »
Jag köper gärna redskap i funktionsdugligt skick, jag struntar i färg och prål bara de fungerar! Så sån´t finns nog en marknad för.
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

Lars Pers Maria

• -
« Svar #2 skrivet: 28 dec-08 kl 23:04 »
Instämmer med föregående skribent. Har själv i en lada men har inte kunskaperna och verktygen.
Nybyggarkvinna från förförra seklet. Pånyttfödd bondesjäl som vill hålla släktgården vid liv och inte glömma gamla kunskaper. Man o tre stora barn.
Getgård med ostproduktion, ett par hästar, höns, ankor, råttfångare, highländare, anställd islandshund och en tax som lagårdskatt.

teknobonden

• Blekinge
« Svar #3 skrivet: 29 dec-08 kl 10:48 »
Vart finns du volvo?
 Jag vill också ha en slåttermaskin och en hövändare till min häst.

volvo bm 430

« Svar #4 skrivet: 29 dec-08 kl 21:06 »
oki! Det här verkare ju vara lovande :) Får väll se om det blir av,men det är nog inte omöjligt!

Johnny

• Värmland
« Svar #5 skrivet: 29 dec-08 kl 21:30 »
Är ute efter en trummelvändare/strängläggare.
/Johnny

AnnaPanna

• Bill o Anna
    • www.krugarden.se
« Svar #6 skrivet: 30 dec-08 kl 10:24 »
volvo bm 430 = prillan = sant eller?  ???
Har en korthårig collie,5 katter, 2 nordsvenskar, en ardenner en shettiskorsning, 10 Skånska blommehöns (genbank) och snart 4 vita brevduvor.  Rider western, kör bruks och tror på positiv förstärkning när vi hanterar och tränar våra djur.

Dela detta:

* Inloggade just nu

484 gäster, 2 användare
Nataks, Niklas81

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser