Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  boktips, odling för stadsbor  (läst 1489 gånger)

olandstok

• Gäst
boktips, odling för stadsbor
« skrivet: 20 dec-08 kl 18:33 »
hitta en intressant bok på biblioteket idag som jag verkligen fastnade för

förutom odling i staden, lägenheten mm.. tar den även uppvikten av en alternativlivstil med en helhetssyn

jag som inte är så gammal 24 blott finner de väldigt intressant hur tidigt ute tänket har varit, men tyvärr så lite som hänt.
min mamma som jobbar på dagis berättade dock om det fanns endel medvetna föräldrar under den tiden och kompost och odling skulle ingick till viss del i verksamheten något som idag verkar fallit i glömska.

jag upplever det skrämmande hur min hemstad, blir mer och mer komersiell med ett fåtal direktrörer som verkar styra all utveckling i staden med bland annat det stora köpcentrat kvarteret bilen som är nybyggt, passande namn då det knappt går att komma dit levande till fot eller med cykel..

vill verkligen inte blunda och falla in i den stressspiral som tyvärr allt för många verkar leva efter.

den här boken var verkligen en bra start. med många praktiska tips om hur man tar hand om jorden, vår sommar höst och vintersysslor
vad man kan odla, hur mm

Dela detta:

* Inloggade just nu

505 gäster, 3 användare
simon.arvestrand, beekeepern, Ollefund

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser