Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  jag skulle behöva en skära.  (läst 15533 gånger)

LILL-BONDEN

• Gäst
jag skulle behöva en skära.
« skrivet: 30 nov-08 kl 19:02 »
jag repar mycket gräs,både till höns ock kaniner ock det är jobbigt,en lie funkar inte nu för det långa gräset ligger ned ock är torrt, skulle behöva nån slags skära så man kunde ta ett rejält fång gräs i ena handen ock sträcka det sedan skära av gräset vid roten,, finns det nån som använder skära i sverige?  tänker på sovjets flagga,, hammaren ock skäran. dom anväde väll ett dylikt redskap?

Rödjan

SV: jag skulle behöva en skära.
« Svar #1 skrivet: 30 nov-08 kl 19:43 »
Det finns en göteborgare som åker omkring på marknader och säljer verktyg, han har skäror, moderna, supervassa, sågtandade grejer. Han har ett varuhus någonstans.  :) Lycka till.

(jag har en skära, men den säljer jag aldrig)
Har en liten gård. Odlar grönsaker. Har grisar, getter och höns.

LILL-BONDEN

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 30 nov-08 kl 19:51 »
Det finns en göteborgare som åker omkring på marknader och säljer verktyg, han har skäror, moderna, supervassa, sågtandade grejer. Han har ett varuhus någonstans.  :) Lycka till.

(jag har en skära, men den säljer jag aldrig)

du har ingen ifo om denna göteborgare?   jag har googlat om skära med mycket dåligt resultat...är det nån som vet något om detta ädla redskap?

Skogsvilde

• Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
« Svar #3 skrivet: 30 nov-08 kl 20:22 »
http://www.harmantaonta.fi/paasivuruotsiksi.html

Google  har flera olika sätt att söka...
Använde bildsökning för att hitta till denna firman
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

LILL-BONDEN

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 01 dec-08 kl 18:38 »
vad besviken jag blir på er...  jag trodde att det fanns massor med entusiaster som vurmade för skära,,,  jag är nog den alternativaste av oss :-*

signe

« Svar #5 skrivet: 01 dec-08 kl 18:46 »
Jag köpte min skära på Tradera. Just nu finns det några annonser ute, riktigt gamla ser det ut som. Används med aktning!

LILL-BONDEN

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 01 dec-08 kl 18:48 »
Jag köpte min skära på Tradera. Just nu finns det några annonser ute, riktigt gamla ser det ut som. Används med aktning!

jag ska spana på tradera,ock får jag tag på en så ska den brukas med aktning,,  blir nog att jag har farfarfars begravningskostym på när jag nyttjar den.

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #7 skrivet: 01 dec-08 kl 19:00 »
Jag köpte en sprillans skära i Italien, halvgratis dessutom, skicka bud med några semestrare  :)
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

LILL-BONDEN

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 01 dec-08 kl 19:16 »
Jag köpte en sprillans skära i Italien, halvgratis dessutom, skicka bud med några semestrare  :)

nu börjar det lossna ;D ;D kunde väll inte tänka mig att jag var den ende som såg fördelar med detta redskap ::)  enligt vissa så är jag ingen einstein eller vad säger du surech.....   jaja men italien var ett handfast tips,, kollade in tradera men  det var 90% gravrost ock 10% skära tyvär....

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #9 skrivet: 01 dec-08 kl 20:01 »
Jag köpte den på den lokala stormarknaden Ipercoop, kan ha kostat 30 spänn eller nåt.. Bra att ha grej :)
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Sommartorparn

« Svar #10 skrivet: 01 dec-08 kl 22:06 »
Skära är jättebra innan man klipper gräset med handgräsklippare en gång om året på landet. Köpte våran på en byggmarknad i Tyskland.

LILL-BONDEN

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 02 dec-08 kl 08:47 »
Skära är jättebra innan man klipper gräset med handgräsklippare en gång om året på landet. Köpte våran på en byggmarknad i Tyskland.

ja jag vill också ha det till att det är ett användbart redskap,,,tyskland är ju inte så långt borta nu börjar vi komma nån vart,,fast det bästa vore ju att kunna handla den i sverige,,

LILL-BONDEN

• Gäst
« Svar #12 skrivet: 04 dec-08 kl 10:15 »

vill ha vill ha,,,

piggetröska

• Gäst
« Svar #13 skrivet: 05 dec-08 kl 18:19 »
Jag var på semester i Norge för en 4-5 år sedan. I många järnaffärer där fanns det skäror att köpa. Kanske du känner någon som jobbreser till Norge och kan handla hem? Jag har också köpt skäror i Tyskland, de var inte lika bra i kvalité som den norska. Att folk efterlyser skäror på alternativ.nu är knappast något nytt. Någon borde kanske starta lite postorder?!  ;)

Piggetröskan

signe

« Svar #14 skrivet: 29 dec-08 kl 18:17 »
I Norge kan man på järnaffärer m.m. köpa blad till "stuttorv" en slags mini-liar som är perfekta för att skära av gräs i trädgården runt buskar m.m. Orvet har i regel inga handtag utan är bara ett kort lite svängt träskaft. Bladet är kanske 25-30 cm.

Boston Tea Party

• Gäst
« Svar #15 skrivet: 31 dec-08 kl 10:38 »
I Norge kan man på järnaffärer m.m. köpa blad till "stuttorv" en slags mini-liar som är perfekta för att skära av gräs i trädgården runt buskar m.m. Orvet har i regel inga handtag utan är bara ett kort lite svängt träskaft. Bladet är kanske 25-30 cm.

jag har en sån "minilie" den funkar någorluna, men en skära vore det optimala..

Boston Tea Party

• Gäst
« Svar #16 skrivet: 31 dec-08 kl 16:15 »
finns det ingen som importerar skäror?   alla snackar om lie än skära då?  det är väll ännu ursprungligare?

Johannes

• Gäst
SV: (Ämne saknas)
« Svar #17 skrivet: 03 jan-09 kl 20:23 »
Det finns en granne här i byn som har en. Jag kan kolla,om du vill.

Boston Tea Party

• Gäst
SV: (Ämne saknas)
« Svar #18 skrivet: 03 jan-09 kl 21:33 »
Det finns en granne här i byn som har en. Jag kan kolla,om du vill.

ja..kolla om han köppt den i sverige eller om han vet var någonstans jag kan köpa en... gärna nåt tel nummer el adress till firma... det vore snällt om du ville kolla upp detta.

Luffsen

• -
Visst är man ett barn av sin tid, när man kallar scrapbooking för hantverk?

Dela detta:

* Inloggade just nu

472 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser