Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vackra kor - en ickealternativ tråd!  (läst 2430 gånger)

Exotica

• Hejdeholms Gård
Vackra kor - en ickealternativ tråd!
« skrivet: 21 nov-08 kl 16:48 »
Fårtråden och hönstråden är igång! Nu kommer kotråden med vackra föremål som föreställer kor.

Först ut är en bronsko som auktioneras ut på Helsingborgs auktionsverk den 30 november. Objektnr 653 - C Fischer, Ko med diande kalv, signerad C Fischer, gjuten hos H Arendt 1849, brons. H 26, plattans mått: 30x16 cm, utropspris 4000:-
Lama, alpacka, jak & kamel - underbara nyttodjur!

Anna Ho

• Östergötland
SV: Vackra kor - en ickealternativ tråd!
« Svar #1 skrivet: 21 nov-08 kl 17:00 »
Här är en tavla som jag fått av mina föräldrar. Den är gjord av olika träslag av en träkonstnär i Gamla Linköping.
Kossan som avbildats är den jag har i min avatarbild 346 Böna.

"Lycka är att ha en Heeler i hälarna och en korthårs Collie i knät :-)"

Har mjölkkor, hundar, häst, huskatter och en Maine Coon, marsvin och höns: dv RIR, dv Plymouth Rock och dv Sussex.

Exotica

• Hejdeholms Gård
« Svar #2 skrivet: 21 nov-08 kl 17:12 »
Denna vackra träskulptur av ingen mindre än Döderhultaren gick för 51000:- på en auktion nyligen i Dalarna!

Exotica

• Hejdeholms Gård
« Svar #3 skrivet: 22 nov-08 kl 22:00 »
Dagens kosak (inte kosack, som faktiskt heter kosak på danska)  ;D!

Min egen tavla jag fick av mina farföräldrar när jag var liten. En likadan fast med hästar finns också.

Dela detta:

* Inloggade just nu

595 gäster, 1 användare
Hantverkaren

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser