Är det samma persilja som du sådde för 4 år sedan? Har du haft den inne hela tiden?
Hej Mill,Hur jag odlar paprika inne: Jag har dem ungefär som vanliga krukväxter, i vanliga oglacerade keramikkrukor i varierande storlekar 12-18 cm i diameter upptill (plastkrukor funkar minst lika bra, det har jag ofta i ett fönster som inte syns så bra). Tar min egen jord från landen, lerjord med kompost. Gödningsvattnar rätt flitigt. Börjar med dem som tomater, flera frön i små krukor som planteras om efterhand som jag har tid och det finns plats i fönstrerna - där är det trångt på vår-försommar. Jag hade 8-9 plantor i år tror jag, och jag vägde skörden efterhand. Det blev ungefär 800g totalt - ingen jätteproduktion alltså men de smakade mycket gott. Frukternas storlek varierar mycket. Några har inga frön alls. Antalet per planta varierar från 0-6. Det händer rätt ofta att blommor ramlar av utan att sätta frukt, men i princip pollinerar de sig själva. Jag tror plantorna blir 30-40 cm höga i allmänhet. Stora krukor är klart bättre än små. De överlever som sagt ett par veckor i skuggan inne i rummet när man åker bort, men det minskar säkert skörden jämfört med om de fick sol under hela sommarsäsongen. Jag någon gång provat att sätta ut dem i trädgården men det funkar inte så bra heller. Bladlöss är ett problem, och plötsligt för stark ultraviolett strålning är ett annat uteproblem.karsan