Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  BLÅTUNGA  (läst 4763 gånger)

Exotica

• Hejdeholms Gård
SV: BLÅTUNGA
« Svar #20 skrivet: 23 nov-08 kl 13:52 »
 Nu har vektorfria perioden inletts, vilket innebär lättnader i förflyttning av idisslare ut ur spärr- och restriktionsområdena. Läs mer på SJV:s hemsida:
http://www.sjv.se/nyhetsarkiv/nyheter/vektorfriperiodfranden15november.5.2e6941a911dabb33d168000567.html

Regler kring provtagning och transport hittar ni här:
http://www.sjv.se/amnesomraden/djurveterinar/smittsammadjursjukdomar/blatunga/forflyttningavnotkreaturfarochget.4.677019f111ab5ecc5be800015262.html

I senaste ATL står det antagande om att nästa serotyp som finns i Holland kommer att komma till Sverige redan nästa år. Hur gör vi då? Samma procedur och lika många miljoner?
Lama, alpacka, jak & kamel - underbara nyttodjur!

gustafson

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 23 nov-08 kl 21:39 »
Veterinärbesök i onsdags och med tanke på att målet är 80% täckning tyckte hon att mina sexton utegångsnöt gott kunde vara bland de återstående 20%. Vädret var så uruselt som det bara kan bli i Skåne så jag hade inget emot:)

ledup

« Svar #22 skrivet: 28 nov-08 kl 21:25 »
Jag fattar inte det där är det någon annan som förstår och kan förklara för mig:

Jordbruksverket vill vaccinera bort smittan genom massvaccinering
 Detta kan jag förstå även om jag inte tror på ideén

Jordbruksverket hoppar över 20% av djuren
 Förstår jag inte

Vad är poängen då med den s.k massvaccineringen? ???
Ska dessa 20% vara en kontroll grupp för om smittan finns kvar eller vadå?

Dela detta:

* Inloggade just nu

580 gäster, 1 användare
Davvan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser