Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Avgöra ålder på kaninungar?  (läst 1800 gånger)

louise

• Gäst
Avgöra ålder på kaninungar?
« skrivet: 30 aug-08 kl 14:13 »
Idag hittade jag fem små söta kaninungar hos den hona som vägrar låta sig betäckas;) Blev något förvånad.

Nu vet jag inte när de kom, så hur avgör jag? Hur är kaninungens utveckling? De var nog ca 7 cm långa, gott om hår men osäker på om de hade öppnat ögonen.

Göthes

• Lycko hönsen de bästa är!
SV: Avgöra ålder på kaninungar?
« Svar #1 skrivet: 30 aug-08 kl 22:19 »
de brukar öppna ögonen kring 10-14 dagar.
ett bra tips är att skriva upp när man har förskt/gjort en parning, det har hjälpt mig ett par gånger..!  ;)

Agnetha
Hönan Manne (en av våra lyckohöns) brukar säga:  "Tittar med ena ögat ... Tittar med andra ögat ... Tittar med Båda Ögonen... Förstår fortfarande ingenting..."

louise

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 30 aug-08 kl 22:31 »
Det är en lång historia kring min hona som inte vill bli parad, skrev jag inget om det? Hon är helt enkelt inte betäckt enligt mig.. jag fattar inte när han skulle ha fått till det, hon hatar hanen. Men men.. nåt gjorde de uppenbarligen.

Göthes

• Lycko hönsen de bästa är!
« Svar #3 skrivet: 31 aug-08 kl 04:04 »
Det är en lång historia kring min hona som inte vill bli parad, skrev jag inget om det? Hon är helt enkelt inte betäckt enligt mig.. jag fattar inte när han skulle ha fått till det, hon hatar hanen. Men men.. nåt gjorde de uppenbarligen.

jag har också en sån hona, hon har fått två kullar hittils på, i mina ögon, värdelösa parningar.

grejen är att skriva upp när hanen och honan träffats. är jag osäker på om det blev nåt så skriver jag ett frågetecken. det kan tex se ut så här i almanackan:

31/8 - ralle + snö (??)
1/9 - ralle+ snö
2/9 - ralle+ snö (??)

eller så här om man ser att parnigen är bra...

31/8 - bling + ecco
1/9 Bling + ecco

Agnetha
Hönan Manne (en av våra lyckohöns) brukar säga:  "Tittar med ena ögat ... Tittar med andra ögat ... Tittar med Båda Ögonen... Förstår fortfarande ingenting..."

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 31 aug-08 kl 10:51 »
Ja, jag klottrar små stjärnor vid namnen om jag sett en lyckad parning  ;D
Landsflykting i storstan...

louise

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 31 aug-08 kl 12:48 »
ja jag försökte ju varje dag i 3-4 veckor, så anteckningar där blir rätt meningslösa...

Dela detta:

* Inloggade just nu

421 gäster, 1 användare
Ollefund

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser