Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  avundsjuk kanin?  (läst 1025 gånger)

HannaBou

avundsjuk kanin?
« skrivet: 21 aug-08 kl 19:36 »
Jag har två st kaniner, en hona och en hane (hanen är kastrerad). När jag klappar hanen, Twister, så blir honan, Piggelin, arg och börjar slå både mig och Twister med framtassarna samtidigt som hon grymtar. Vad kan det bero på? avundsjuka? Och hur ska jag få bort det här beteendet? Ibland slåss hon fast det är henne jag klappar.  :-\
Tacksam för svar  :)

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: avundsjuk kanin?
« Svar #1 skrivet: 21 aug-08 kl 19:39 »
Det är honor helt enkelt,de är som hormonstinna kvinnor är i övrigt, oberäkneliga  ;)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

HannaBou

« Svar #2 skrivet: 21 aug-08 kl 19:42 »
hehe, okej  ;D  Men finns det nått sätt att få bort beteendet eller är det nått jag får leva med?  :P

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #3 skrivet: 21 aug-08 kl 19:45 »
Möjligtvis kan man sterilisera/kastrera henne men det är inte billigt och ganska riskabelt på kanin, så du får nog helt enkelt lära dig leva med det. Använd handskar om hon river/biter ett par veckor så hon inser att du inte är rädd för henne då brukar det upphöra.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

HannaBou

« Svar #4 skrivet: 22 aug-08 kl 14:21 »
okej, tack så mycket för hjälpen  ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

564 gäster, 1 användare
sayerbýr

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser