Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När kan ällingarna lämna sin mor och flytta?  (läst 3047 gånger)

chrishm

• www.bredaviksortagard.se
När kan ällingarna lämna sin mor och flytta?
« skrivet: 13 jul-08 kl 01:39 »
Är det någon som vet när ällingarna till blekingeankorna kan lämna sin mor och flytta hemifrån? Är de känsliga för att komma till nya miljöer och för att flyttas på?

anette i bugared

• -
SV: När kan ällingarna lämna sin mor och flytta?
« Svar #1 skrivet: 13 jul-08 kl 09:46 »
De är precis som kycklingar beroende av värme (-lampa) och skyddat "boende", men i övrigt så kan de flytta redan som dagsgamla.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

arnesson

« Svar #2 skrivet: 13 jul-08 kl 11:49 »
Mina håller på att flytta nu. De är 3,5 veckor.
Har man och tre barn. Boende i sö halland. Mindre än en mil till småland och skåne. Har hund, katt, myskankor och en massa fiskar.

Sara zon 7

• Västerbotten
    • Kåtaliden Gård
« Svar #3 skrivet: 03 aug-08 kl 19:14 »
Om ällingarna går med sin mamma bör de väl vara 8 veckor innan de flyttar.
I alla fall inom genbankerna gäller 8-veckors regeln.

Sara
Jag är intresserad av gamla lantraser och andra djur till husbehov. På gården finns Klövsjöfår, Gotlands- och Mellerudskaniner, Skånska Blommehöns, Skånegäss och Myskankor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

507 gäster, 1 användare
Be

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser