Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Slakt  (läst 5020 gånger)

Kerstin Linnea

SV: Slakt
« Svar #20 skrivet: 25 aug-08 kl 08:25 »
Jag tycker det såg lite slarvigt ut att använda köttyxa, det såg ut som att han högg bort frambenen helt..
Det är lite kött på dom med...Sen var det en hel del kött som slängdes bort vid rensandet när den var kokt....Sen tror jag att det är överloppsgärning att koka ungkaniner i 2,5 h...

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: Slakt
« Svar #21 skrivet: 25 aug-08 kl 09:02 »
Jag tycker det såg lite slarvigt ut att använda köttyxa, det såg ut som att han högg bort frambenen helt..
Det är lite kött på dom med...Sen var det en hel del kött som slängdes bort vid rensandet när den var kokt....Sen tror jag att det är överloppsgärning att koka ungkaniner i 2,5 h...
Instämmer, jag gjorde kaningryta igår och tog faktiskt tiden för hur lång tid det tog innan köttet släppte från benen, 1h 20min. 
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Dela detta:

* Inloggade just nu

572 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser