Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gnällombudsmannen igen......  (läst 1208 gånger)

Sajjbertjorven

• www.getter.se
    • www.getter.se
Gnällombudsmannen igen......
« skrivet: 26 jun-08 kl 14:09 »
På Blocket finns det annonser där man kan köpa "sommarkaniner". Låter inte bra i min öron. Låtar faktiskt som om man säljer något som man kan kasta bort till hösten.........ja som sagt lite gnäll bara en regning dag som denna (var är solen???)   :-\
20 Dvärggetter och några Dvärgvädurar.

Dandelia

• Gäst
SV: Gnällombudsmannen igen......
« Svar #1 skrivet: 26 jun-08 kl 14:12 »
Idén är inte så tokig! Du hyr ut dina kaniner över sommaren och får dom färdiggödda tillbaka till hösten! Bara att bonka och lägga i frysen! Du lämnar tillbaka en tredjedel av det betalda priset. Ni tjänar båda på dealen ;D

Torparmaja

« Svar #2 skrivet: 27 jun-08 kl 09:43 »
men du måste ha anmäld en verksamhet för det, men inte för att sälja... var en gammal tråd om det nån gång.
jag har en gubbe, Tack.

Sajjbertjorven

• www.getter.se
    • www.getter.se
« Svar #3 skrivet: 27 jun-08 kl 20:50 »
Idén är inte så tokig! Du hyr ut dina kaniner över sommaren och får dom färdiggödda tillbaka till hösten! Bara att bonka och lägga i frysen! Du lämnar tillbaka en tredjedel av det betalda priset. Ni tjänar båda på dealen ;D

javisst ur den synvinklen är det ju briljant! Men detta handlade nog inte om att kaninerna skulle få komma tillbaka igen  ;)
20 Dvärggetter och några Dvärgvädurar.

Gille

• -
« Svar #4 skrivet: 30 jun-08 kl 13:35 »
Sommarkanin är super! Tråkigt dock att myndigheterna inte kan se det positiva i det. Tack vare deras dumma förbud kan jag ej hyra yt kaniner på sommaren som jag gjorde tidigare.
Kaninuppfödare och pelargontant.

Skågedalen

• -
« Svar #5 skrivet: 22 jul-08 kl 10:53 »
hmm får man inte det nu? har varit inne på det annars.. hade ju varit perfekt nu när man bor i en turistkommun...

Badgästerna kommer i början på semestern och hämtar en kanin, betalar en slant, man kan ju även ha färdiga burar att hyra ut.. Frid och fröjd...

Semestern är slut Badgästen lämnar tillbaka kaninen och till hösten får den åka Frysbox...

Men det får  man alltså inte?
Lämnade gården för 5 år sedan på grund av anledningar, längtar tillbaka men får bli när livet tillåter det igen.

Meissner

« Svar #6 skrivet: 22 jul-08 kl 15:37 »
Jag hyr ut kaniner, har inget tillstånd för det. Vet inte om det behövs eller inte, men jag vet ju att många gör det! Jag låter de som hyr skriva under ett kontrakt, och betalar 100kr/månad. De betalar depositionsavgift på 500 spänn, och när de lämnar tillbaka kaninen får de tillbaka det de inte hyrt för. Riktigt praktiskt. Hyr dock inte ut kaniner jag inte kan tänka mig att sälja efter hyrestiden om den som hyr fäster sig vid kaninen och vill köpa den.
Meissners Kaningård: www.meissners.se
Kontakt: anna@meissners.se

Skågedalen

• -
« Svar #7 skrivet: 22 jul-08 kl 18:03 »
Jo att sälja dom sen är ju perfekt också.. :) för då får man först betalt för att dom hyr kaninen och sen för att dom tar den med sig hem.. Bra affär.. :D
Lämnade gården för 5 år sedan på grund av anledningar, längtar tillbaka men får bli när livet tillåter det igen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

373 gäster, 2 användare
simon.arvestrand, Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser