Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bultpistoler  (läst 5390 gånger)

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
SV: Bultpistoler
« Svar #20 skrivet: 30 jun-08 kl 10:09 »
finns det fler som är är intresserade av bultpistoler så har jag ett par helt nya att sälja.
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

KG

« Svar #21 skrivet: 01 jul-08 kl 19:16 »
Nima fraktar verkligen snabbt, fick bultpistolen igår.

Testade den lite idag (på lite olika träslag) men den gick inte igenom ett litet vedträ, hur ska den då klara kaninskallar?

kasken

« Svar #22 skrivet: 01 jul-08 kl 20:34 »
Rätta mig gärna om jag har fel, men meningen är väl inte att man ska spräcka skallen på kaninen ???

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #23 skrivet: 01 jul-08 kl 20:45 »
hur får man tag på "billigare" vuxna franska vädurar?

Man skannar blocket.

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #24 skrivet: 01 jul-08 kl 21:09 »
Nima fraktar verkligen snabbt, fick bultpistolen igår.

Testade den lite idag (på lite olika träslag) men den gick inte igenom ett litet vedträ, hur ska den då klara kaninskallar?
Kaninskallar är inte särskilt hårda. Och det är bara en vass pinne som ska igenom huvudet. Trä är betydligt hårdare än kaninben. Så du behöver inte vara orolig.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

covboy

• Gäst
« Svar #25 skrivet: 02 jul-08 kl 16:46 »
Man skall alltid tappa slaktkroppen på blod för att vara på den säkra sidan..bultpistol är ju mest bedövande !

Meritaton

« Svar #26 skrivet: 15 aug-09 kl 19:12 »
Mitt uppe på huvudet i linje med ögats bakre hörn, lätt vinklad frammåt. Så fick jag lära mig och det har funkat klockrent.

Kan ingen visa med bild?

Gösta

« Svar #27 skrivet: 15 aug-09 kl 21:27 »
Vill bara göra ett förtydligande angående säkerheten vid bedövning med slaktmasken (bultpistol som ni kallar den).
Egna kaniner som känner en trygghet i er närvaro sitter stilla på slaktbänken. Då är säkerheten hög.
Andra kaniner som kommer in utifrån samt då även legoslakt, där är kaninen oroad. Nya röster och nya lukter. Vill gärna undersöka och är då ganska rörlig. Det är då det är svårt att träffa rätt.
Enligt tillägget till bedövningsföreskrifterna står att egenuppfödda djur får klubbas men inte kaniner utifrån. Lite galet. Borde vara tvärt om med tanke på hur djuren reagerar. Tänk också på att detta är en bedövningsmetod. Avlivning sker genom att skära av artärerna i halsen och tömma kroppen på blod.
Gösta

Dela detta:

* Inloggade just nu

441 gäster, 3 användare
torbjorn, pow, Staem

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser