Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Attackförsök från DBF igen!  (läst 6708 gånger)

Gösta

Attackförsök från DBF igen!
« skrivet: 03 jun-08 kl 19:09 »
I natt försökte någon/några att göra en attack mot oss på Vreta.
Dessbättre den här gången så tyckte min granne att det var för varmt i sovrummet så han satt ute på sin terrass. Vid 2-tiden släppte en bil av någon/några vid tomten. Svartklädda med huva.
Han skrek åt dem, ringde polis samt mig. De flydde och blev upplockade en bit bort från tomten. Hann inte göra något den här gången.
Den som fångar en terrorist vid försök till stöld i "mitt" område och kontaktar mig så jag kan förhöra personen ifråga, erhåller 5.000:- Polisen ska inte kontaktas innan "förhöret".
De måste få sig en läxa så de fattar vad som gäller! >:(

tolle

• live and let live
SV: Attackförsök från DBF igen!
« Svar #1 skrivet: 03 jun-08 kl 20:44 »
Även om DBFs aktioner inte alltid slår helt rätt, tycker jag ändå att de är ett hälsotecken i dagens samhälle, där det inte verkar finnas några gränser på människans sätt att utnyttja våra medvarelser på denna jord.  :-X
Hellre mångfald än enfald.

Ulva

• Vill man älska någon, får man börja med sig själv.
    • Finland
« Svar #2 skrivet: 03 jun-08 kl 20:53 »
Ett sundhetstecken vore det om man öppet engagerade sig och propagerade för sin sak, för att på så sätt vinna gehör för densamma. Att smyga runt maskerad och vandalisera och stjäla är inte ett sätt som vinner sympati i längden.
If you want, then start to laugh
If you must, then start to cry
Be yourself don't hide. Just belive in destiny.

Charlotte

• -
« Svar #3 skrivet: 03 jun-08 kl 20:54 »
Mmmm. visst är det ::)
Dom ger sig alltid på rätt personer...
Och alltid är dom djurvänner...
OM dom skulle reagera på saker och ting i sin omvärld så finns det annat värre som försigår utomlands, men där kanske dom riskerar att åka fast och få rejäla straff, eller tom riskera sitt liv.
Och då är det kanske inte lika kul längre...
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

tolle

• live and let live
« Svar #4 skrivet: 03 jun-08 kl 21:50 »
Ville bara nyansera debatten lite då den har blivit väl ensidig. Det är lätt att kalla folk för naiva idioter och liknande istället för att se det som ett tecken på frustration och att man då agerar mer på känsla än på rationellt förnuft. Desstom väcker alltid dessa frågor anarkisten inom mig 8)

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #5 skrivet: 03 jun-08 kl 21:58 »
Ville bara nyansera debatten lite då den har blivit väl ensidig. Det är lätt att kalla folk för naiva idioter och liknande istället för att se det som ett tecken på frustration och att man då agerar mer på känsla än på rationellt förnuft. Desstom väcker alltid dessa frågor anarkisten inom mig 8)

Där slog du huvudet på spiken, vad vinner man i längden på orationellt beteende? Jo ingnorering, missförstånd, oförstånd för en god sak och ilska.

Så återigen, vad vinner man på att på ett icke rationellt sätt släppa ut tamdjur i naturen som inte har där att göra?
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

tolle

• live and let live
« Svar #6 skrivet: 03 jun-08 kl 22:11 »
Nu är det väl så att folk(inte minst unga)styrs av känslor på gott och på ont. Vill man då visa sig mer förnuftig är väl inte det bästa att kalla någon terrorist och beskriva olika  sätt att hämnas.  Följ hjärtat, inte logiken...
« Senast ändrad: 03 jun-08 kl 22:17 av tolle »

beekeepern

• Biodling honung. Säljer bin och avläggare.
    • Värmland
« Svar #7 skrivet: 03 jun-08 kl 22:56 »
Hej!

Synd att grannen skrämde iväg dem, de missade ju möjlighetenen till en "pratstund" ;)

Beekeepern
Man måste sätta sig ner ibland, så att själen hinner i fatt.
Sökare...
Eller så kan det vara bättre att resa sig från datorn och göra något praktiskt ett tag, för att rensa skallen.

Anna-Pia

« Svar #8 skrivet: 04 jun-08 kl 08:39 »

du får nog inte många sympatier för din åsikt här på detta forumet. Vi är inga storproducenter och sköta våra djur väldigt väl. Dom flesta har nog djur själva för att inte behöver äta djur som hade det skit/ inte vill stöder dom stora köttproducenter som behandla djur som ting man kan förtjäna pengar med.
Vi älskar våra djur, slakta dom varsamt och är tacksamma att dom ger oss mat och skinn.

Nypålandet

« Svar #9 skrivet: 04 jun-08 kl 08:45 »
Jävla granne... Han skulle förstås hållit käften & ringt dig istället.

Göthes

• Lycko hönsen de bästa är!
« Svar #10 skrivet: 04 jun-08 kl 10:25 »

Den som fångar en terrorist vid försök till stöld i "mitt" område och kontaktar mig så jag kan förhöra personen ifråga, erhåller 5.000:- Polisen ska inte kontaktas innan "förhöret".
De måste få sig en läxa så de fattar vad som gäller! >:(

Häpp! Det var väl i värsta laget tycker jag.
Att möta dåligt beteende med dåligt beteende kan aldrig leda till nåt bra .............. och jag stödjer absolut inte de där djurättsaliansen för fem öre.
De gör ju också på helt fel sätt; bättre att försöka förändra det som verkligen är dåligt och göra det inom ramarna för vad som är ok enligt lagen och moralen...

Agnetha
Hönan Manne (en av våra lyckohöns) brukar säga:  "Tittar med ena ögat ... Tittar med andra ögat ... Tittar med Båda Ögonen... Förstår fortfarande ingenting..."

Gösta

« Svar #11 skrivet: 04 jun-08 kl 11:39 »
Kommer aldrig att på något enda sätt kunna acceptera dessa attacker! Jag har ingående studerat deras metoder. Jag har haft dialoger med förespråkare! Jag har tagit emot studiebesök på vår gård från DBF. Jag har sett resultatet av deras skadegörelse. Jag har samlat ihop resterna av söndertrasade kaniner placerade i "kärleksfulla hem" (närmaste skog)
Jag har opererat bort glassplitter från kaniner som fått dessa glas i tassar och päls efter sönderslagna fönsterrutor. Jag har tagit hand om fullständigt hysteriska kaniner som de inte lyckats slita med sig vid attentaten!
Ingen människa med normalt fungerande hjärna beter sig så mot djur. Därav klassas de som terrorister. De ska även då behandlas som terrorister.
"Förhören" är till för att få fram information som polisen inte kan plocka fram.
Till alla kaninägare: God jaktlycka!! ;)

Dandelia

• Gäst
« Svar #12 skrivet: 04 jun-08 kl 12:15 »
Måste få säga att om DBF handlar på känsla och ursäktas för det, kan väl djurägare göra detsamma? Det är ju vi som står våra djur närmast och vi som drabbas av att förlora dom! DBF vinner inget på dessa aktioner, tvärtom! Det väcker bara avsky och förakt. Bättre att försöka påverka makthavare med lagliga medel då. Förresten har ju stora kaningårdar som t ex Göstas, redan blivit godkända av myndigheter etc. Varför då sätta sej över det? Det är lagbrott och kan inte ursäktas, tycker jag! Vore skillnad om DBF slog till mot svartfarmer och personer som allvarligt missköter sina djur!

/Dandelia

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #13 skrivet: 04 jun-08 kl 12:47 »
Jag tycker de ska visa lite mod och ge sig på jämstora eller större djur. Min tjur står just nu uppbunden så den kan hämtas precis när som helst.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

Göthes

• Lycko hönsen de bästa är!
« Svar #14 skrivet: 04 jun-08 kl 14:12 »

"Förhören" är till för att få fram information som polisen inte kan plocka fram.

jag ifrågasätter inte dina erfarenheter. Och jag håller med om att de är fega kräk som beter sig illa.
Men bara för att de är det så borde inte andra människor heller sjunka till deras nivå.

Agnetha
Hönan Manne (en av våra lyckohöns) brukar säga:  "Tittar med ena ögat ... Tittar med andra ögat ... Tittar med Båda Ögonen... Förstår fortfarande ingenting..."

Gösta

« Svar #15 skrivet: 04 jun-08 kl 14:46 »
Göthes KG menar du på fullt allvar att vi som håller djur skall stillatigande sitta och tycka synd om oss själva ??? :o
Blir jag angripen av någon vem det än vara månde så går jag till motattack >:( Det är tyvärr det enda som avskräcker dessa "terrorister" >:(
Det "förhör" jag åsyftar ligger inom lagens råmärke. Kollade med SÄK för säkerhets(!) skull

Nypålandet

« Svar #16 skrivet: 04 jun-08 kl 14:47 »
Varför hålla sig inom lagens råmärken? Piska upp dom små asen bara.

Anna-Pia

« Svar #17 skrivet: 04 jun-08 kl 15:24 »
Häpp! Det var väl i värsta laget tycker jag.
Att möta dåligt beteende med dåligt beteende kan aldrig leda till nåt bra .............. och jag stödjer absolut inte de där djurättsaliansen för fem öre.
De gör ju också på helt fel sätt; bättre att försöka förändra det som verkligen är dåligt och göra det inom ramarna för vad som är ok enligt lagen och moralen...

Agnetha

jag tycker att det är helt okej inom ramarna för moralen att klä av dom (DBF:are), ta bort deras mobiltelefon och allt som får dom att känner sig skyddad, trygg och säkert -och dumpa dom nånstans 1 mil mitt i en okänd skog.
För att det är det som dom gör mot våra kaniner.  Egentligen räcker det inte ens för att dom lär inte bli rivna av rovdjur, men det blir kaninerna.  >:(

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #18 skrivet: 04 jun-08 kl 15:35 »
Jag tror det handlar om att få bekräftelse. Om man tittar på de olika webbsidorna så är de fulla av budskap som tänk så här, säg så här, gör så här. Aktivisterna tänker då att när det finns andra som tänker, säger och gör likadant måste det vara rätt att tänka, säga och göra så. Bara man håller sig till sina egna och tänker, säger och gör som man blivit lärd kommer ingen någonsin att säga emot eller ifrågasätta.

Det är som att gå med i Black Army eller Jehovas Vittnen, kan jag tänka.

Sedan gör man kanske något attentat och postar sin version av vad man gjort på diverse webbsidor och vare sig det som står där är sant eller inte kommer ingen att säga emot eller ifrågasätta. Har man riktig tur kanske någon till och med hör talas om attacken och tycker det är ett hälsotecken. Då får man ännu mer bekräftelse.

Attes matte

• Jämtland
« Svar #19 skrivet: 04 jun-08 kl 16:26 »
Gösta och alla ni andra som skulle vilja ta dessa ligister i örat rejält... Ni har mitt fulla stöd!!! Fega skitungar är vad det är ("skitungar" har inget med ålder att göra  ;) ) och dom skulle verkligen behöva VETA HUT!  >:(

Nåt jag har svårt att förstå är hur dom "resonerar" när dom hävdar att dom räddar djuren från en säker död... Öhm... Sist jag kollade så ska vi alla dö... Det är ju liksom inget vi kommer ifrån... Den stora frågan är ju hur vi alla har fått leva våra liv, både människor och djur. Personligen så tycker jag att mina kaniner har ett bättre liv än jag... Dom gör ju inget annat än att äta, sova, vila, älska, gräva... och föda ungar... Inte ett bekymmer i världen! Kan man ha det bättre?!  ;D

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Dela detta:

* Inloggade just nu

687 gäster, 4 användare (1 dolda)
Nina W, Undine Lines, addebadde

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser