Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Halt hona  (läst 1512 gånger)

ela84

Halt hona
« skrivet: 27 maj-08 kl 09:40 »
Min ena löpar hona haltar ganska mycket till och från.
Jag har kännt och klämt på hemme utan att hilla nått.
Vad kan jag göra?
Kan jag stänga in henne på ett litet utrymme, för att vila upp benen?
Hon ligger ofta brevid dammen i de höga gräset, men är ofta ute å springer me dom andra också.

Tar imor all hjälp med glädje
Dar dyslexi
Fånga dagen med ett leende

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
SV: Halt hona
« Svar #1 skrivet: 27 maj-08 kl 09:43 »
Märkligt, precis samma på min hane. Kan halta till några steg ibland och jag hittar inget fel  ???
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #2 skrivet: 27 maj-08 kl 11:36 »
Under avelssäsongen är det lätt att nån anka blir halt. Det är oftast hanarnas fel för att de jagar sina honor för att få para sig. Det man kan förebygga med är att ha 3-4 honor till varje hane. Om någon blir halt är det bra att sätta den för sig själv i et mindre utrymme så att benet får läka i lugn och ro.

Frances

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 27 maj-08 kl 11:47 »
3 honor på en hane och har inte sett någon jaga nån annan..väldigt lugnt är det..
Men det kan inte vara fel med lite boxvila  :)
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #4 skrivet: 27 maj-08 kl 12:16 »
Mina hanar jagar på rätt vilt ibland så det har till och med varit så att jag har fått dela dem visa tider och även fått byta ut översexuella hanar  :'( 

Frances

• Västergötland
« Svar #5 skrivet: 27 maj-08 kl 12:18 »
Jag är ju hemma på heltid och har ankdammen på gårdsplan..så jag har inte sett några vilda orgier  ;D
Men som sagt, han kan ju vara överansträngd av annan orsak

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #6 skrivet: 27 maj-08 kl 12:29 »
Det kan ju räcka med att de trampar snett eller att de springer till för något bara en kort sträcka för att de ska bli halta om det vill sig illa. Men ankor brukar ha gott läkekött om de får vila sig i nån dag.

ela84

« Svar #7 skrivet: 27 maj-08 kl 16:20 »
Min Birk har 3 fruar.
jag ska sätta henne i avskildhet, då hon varit halt i några dagar nu.
Tack för svaren
Dar dyslexi
Fånga dagen med ett leende

Dela detta:

* Inloggade just nu

787 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser