Hejsan,
När man läser slakttrådarna här inne på forumet, kommer det då och då ett inlägg om att man skall hänga hönsköttet för att det inte skall bli segt. Men...
Ni som hänger, kan ni inte beskriva lite mer för för en annan som nästan ingen kan om höns låter det lika nyttigt som att äta kyckling som legat i en platspåse i ett varmt tält i en vecka.
Vad har ni för rum där ni har såpass kallt som ca 10 grader, men inga flugor? Vad gör man om man inte har ett sådant rum? Börjar inte köttet lukta, hur vet man att det luktar rätt? Om man har skinnet kvar, börjar det ändra färg och bli mörkrött eller behåller det sin ljusa har-inte-varit-död-så-länge-färg? Jag jobbar i hönshus och jag tänker aldrig i livet äta något som är mörkrött i huden, för så ser hönorna ut som har varit döda i någon/några dagar och legat där i 20 grader och dom luktar inte mumma kan jag säga.
Snälla kan ni beskriva lite mer än bara att det är hänga man skall göra. När man vet hur man skall göra är det lätt, men när man inte vet är det verkligen ett jättekonstigt och skumt sätt att behandla kött, när man är uppväxt i dagens antibakeriella samhälle.
Mvh Mia