Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fin julklapp  (läst 1084 gånger)

Lycka

• Ångermanland
Fin julklapp
« skrivet: 24 dec-07 kl 13:49 »
Hurra
I dag Fick vi ett ägg , det  första på evigheter ;D
Hedemorahöns

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
Re:Fin julklapp
« Svar #1 skrivet: 24 dec-07 kl 14:47 »
Vilken underbar julklapp!!!!!!!! ;)
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Körven

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 25 dec-07 kl 10:41 »
För ett par veckor sedan så började kycklingarna som kläcktes på försommaren lägga ägg.Jag tycker det är riktigt gulligt av dom,känner mig riktigtstolt över lilla höna pöna.

Körven
Agent i underlättelsetjänsten.
Lurar aldrig den fattige eller förför gammla kärringar.

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #3 skrivet: 25 dec-07 kl 13:19 »
Vad gulligt av din höna att ge dig ett ägg just på julafton!

Vi fick fyra julaftonsägg av våra fem hönor, men de har inte fattat det där med vila...  :-\

Det blev en god omelett till julbordet på dem iaf! Med kantarellstuvning!
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Melica

« Svar #4 skrivet: 25 dec-07 kl 19:50 »
Mina hönor värper som aldrig förr just nu!
Därför blev jag lite besviken på julafton när svärmor serverade ägghalvor, och hade använt bleka köpesägg.  :P Jag hoppas det berodde på att hon använt upp alla ägg hon fått av mig i sina goda julkakor. ;)
Hon uppskattar inte alls mina ägg på samma sätt som jag gör själv. I så fall hade hon säkert frågat om jag kunnat ta med mig några. Nu hade jag inte en tanke på det, eftersom jag själv aldrig brukar ha ägg till jul.
Det behövs nog en ointresserad människa ibland, för att jag ska glädjas ändå mer åt de kompisar som verkligen uppskattar mina ägg!
Är på jakt efter dvärghöns som lägger färgade ägg. Gröna, mörkbruna eller prickiga. Köper gärna avelsägg. Är även intresserad av blandraser.

ela84

« Svar #5 skrivet: 27 dec-07 kl 10:43 »
Hihi, så mysigt me färska ägg
Dar dyslexi
Fånga dagen med ett leende

Dela detta:

* Inloggade just nu

665 gäster, 1 användare
Bokohammare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser